شناسهٔ خبر: 32732 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشر بیدگل در نمایشگاه چه قدر فروش داشت؟

مسئول انتشارات «بیدگل» با اشاره به فروش 40 میلیون تومانی این انتشارات در ایام نمایشگاه کتاب، کتاب «تاریخ‌های تئاتر» را پر فروش‌ترین کتاب خود در نمایشگاه عنوان کرد و گفت: متأسفانه هیچ نظارتی بر غرفه‌هایی که کتاب ناشران دیگر را می‌فروشند، وجود نداشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ عماد شاطریان، مدیر نشر بیدگل گفت: انتشارات «بیدگل» با ۶۲ کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرد که از این تعداد ۸ عنوان کتاب چاپ اولی و ۱۲ عنوان تجدید چاپ را به این نمایشگاه آورده بود.

وی با ارائه آماری از فروش این انتشارات در ایام نمایشگاه، افزود: مجموع فروش غرفه انتشارات بیدگل در نمایشگاه کتاب، به حدود ۴۰ میلیون تومان رسید و کتاب «تاریخ‌های تئاتر»، مهم‌ترین کتاب منتشر شده ما در سال گذشته با ۱۷۳ جلد فروش، پر فروش‌ترین کتاب ما در این ایام بود.

مسئول انتشارات «بیدگل» درباره استقبال از کتاب «تاریخ‌های تئاتر» گفت: قیمت درج شده بر روی این کتاب ۹۸۰۰۰ تومان است که ما در فروشگاه انتشارات بیدگل، آن را با ۱۰ درصد تخفیف به مراجعان ارائه می‌کردیم؛ اما در ایام نمایشگاه کتاب، تخفیف ویژه‌ای به این کتاب اختصاص دادیم و آن را با تخفیف ۲۰ درصد، یعنی با قیمت ۸۰۰۰۰ تومان به مخاطبان عرضه کردیم که به خصوص مورد استقبال اساتید و دانشجویان رشته تئاتر قرار گرفت.

شاطریان در ادامه درباره برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب، اظهار کرد: بطور کلی برگزاری نمایشگاه بیست و هشتم تفاوت چندانی با برگزاری نمایشگاه سال گذشته نداشت اما تسهیلاتی برای مراحل ثبت نام در این دوره لحاظ شده بود، کار ناشران را بسیار راحت‌تر کرده بود؛ چراکه تمام مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می‌شد و نیازی به مراجعه حضوری نبود.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری مراسم‌های مختلفی چون تقدیر از ناشران و کتابفروشی‌های پیشکسوت در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب، از دیگر اتفاقات خوب و قابل تقدیر این دوره از نمایشگاه کتاب تهران بود.

وی همچنین عدم نظارت بر غرفه‌های متخلف را، نقطه ضعف این دوره از نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: در این نمایشگاه نیز دیده می‌شد که برخی به نام یک ناشر، غرفه دریافت می‌کردند و در آن کتاب‌های سایر ناشران گاها با تخفیف‌‍های بیشتر را می‌فروختند که حتی این اتفاق درباره کتاب «تاریخ‌های تئاتر» ما هم افتاد؛ متأسفانه ناشران بسیاری مانند ما از این موضوع متضرر شدند و این درحالی بود که ما هیچ نظارتی بر این موضوع مشاهده نکردیم.

مسئول انتشارات «بیدگل» همچنین به برخی ناهماهنگی‌ها در آخرین روز نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: متأسفانه روز آخر نمایشگاه هم شاهد برخی ناهماهنگی‌ها برای خروج کتاب از نمایشگاه بودیم؛ بطوریکه مدیران سالن‌ها و همینطور مسئولان دستگاه‌های کارتخوان نمایشگاه، بسیار دیر به نمایشگاه مراجعه کردند و همه کارهای ما برای خروج کتاب‌ها از نمایشگاه با تأخیر انجام شد.

نظر شما