شناسهٔ خبر: 32749 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برپایی نمایشگاه پیشگامان خوشنویسی و نقاشیخط ایران

نمایشگاه پیشگامان خوشنویسی و نقاشیخط ایران جمعه اول خرداد (1394) در نگارخانه آشیان نقش و مهر (خانه محجوبی) افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه تابلوهایی از هنرمندان مشهوری چون غلامحسین امیرخانی، عباس اخوین، کیخسرو خروش، رضا مافی و... به نمایش در می‌آید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حسین محجوبی مدیر نگارخانه آشیان نقش و مهر گفت: نمایشگاه پیشگامان هنرهای خوشنویسی و نقاشیخط کشور که اغلب صاحب کتاب‌هایی نفیس در این زمینه‌ها هستند، جمعه اول خرداد ۱۳۹۴ در این نگارخانه برپا می‌شود. این نمایشگاه تا ۱۲ خرداد پابرجاست.

وی درباره آثار موجود در این نمایشگاه گفت: استادان غلامحسین امیرخانی، جلیل رسولی، عباس اخوین، ابراهیم بوذری، کیخسرو خروش، احمد آریامنش، محمدرضا قنبری و زنده‌یادان علی اکبر کاوه و عبدالله فرادی، هنرمندان خوشنویس مشهور و اثرگذار در تاریخ هنر معاصر هستند که در این نمایشگاه آثاری از آنها به نمایش درخواهد آمد.

محجوبی همچنین نام هنرمندان حوزه نقاشیخط که آثاری از آنها در نمایشگاه «پیشگامان خوشنویسی و نقاشیخط ایران» به نمایش درخواهد آمد، به این شرح بیان کرد: نصرالله افجه‌ای، محمد احصایی، علی شیرازی، عین الله صادق زاده، بهرام حنفی، فرخ محجوبی، خلیل کوکبی، احمد محمدپور، علیرضا سعادت‌مند، مهرداد شوقی، الله‌یار خوشبختی، پیروز پاینده و کیوان رحیمی نژاد، به همراه زنده‌یادان رضا مافی و فرامرز پیلارام، هنرمندانی هستند که تابلوهای نقاشیخط آنها در این نمایشگاه موجود است.

این هنرمند نقاش در ادامه درباره ساعات بازدید از نمایشگاه «پیشگامان خوشنویسی و نقاشیخط ایران» گفت: این نمایشگاه در روز افتتاح از ساعت ۱۷ تا ۲۱ و در روزهای دیگر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان و مشتاقان هنرهای معاصر ایرانی است.

گالری آشیان نقش و مهر در پایان گفت:  در هر صورت بازدید از این نمایشگاه را به دانشجویان هنرهای تجسمی و علاقه‌مندان هنر معاصر ایران، توصیه می‌کنم.

گالری آشیان نقش و مهر (خانه محجوبی) در تهران، میدان آرژانتین، خیابان بخارست، خیابان هجدهم، بن‌بست گلمحمدی، شماره ۴، واقع است

نظر شما