شناسهٔ خبر: 32762 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «احیای سنت‌ها با رویکرد نو» منتشر شد

انتشارات سوره مهر، کتاب «احیای سنت‌ها با رویکرد نو» پایان نامه و تالیف عین الله مسیب‌زاده کار‌شناس ارشد موسیقی را منتشر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ عین الله مسیب‌زاده نویسنده کتاب «احیای سنت‌ها با رویکرد نو» در این کتاب نوشته: گشایش بخش موسیقی ایرانی در گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران نخستین رویداد مهم در این زمینه بود و بی‌گمان تاثیرگذار‌ترین رویداد، تاسیس مرکزحفظ و اشاعه موسیقی ایرانی بوده است. اهمیت این مرکز در صیانت از حیات فاخر‌ترین نوع موسیقی ایرانی و میزان تاثیرگذاری آن در فرهنگ موسیقایی کشور و ارتباط نزدیک صاحبان اصلی این نوع موسیقی با این مرکز مرا بر آن داشت بررسی و تحقیق در زمینه جنبش‌های احیای سنت‌های موسیقایی در ایران را به چند بخش تقسیم کنم و نخستین و مهم‌ترین آن‌ها را به تعامل موسیقی کلاسیک ایرانی با مرکزحفظ و اشاعه موسیقی ایرانی اختصاص دهم.

این کتاب با یاد و گرامیداشت نورعلی برومند، محمدعلی حدادیان، عطاجنگوک، جلال ذوالفنون و داریوش صفوت به همراه گفت‌و‌گوهایی با استادان موسیقی اصیل ایرانی در کنار یافته‌ها، پژوهش‌ها و تحلیل‌ها و مصادیق واژگان‌ها و تصاویر و اسناد است.

کتاب احیای سنت‌ها با رویکرد نو از سوی دفتر موسیقی انتشارات سوره مهربا ۴۱۳ صفحه و طراحی گرافیک جلد وحید کاشانی به شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۷۵۰۰ تومان عرضه شده است.

نظر شما