شناسهٔ خبر: 32765 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایش آثار ممیز، حقیقی و پیپو در اصفهان

نمایشگاه آثار «مرتضی ممیز»، «ابراهیم حقیقی» و «کاری پیپو» در موزه آثار هنر اصفهان برگزار شده است. این نمایشگاه که در روز بزرگداشت مرتضی ممیز در تهران برپا شده بود، اکنون به همت مجید عقیلی به‌مدت یک‌ماه به اصفهان آمده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ دوازدهمین جشن بازیگر تئاتر ایران با حضور پیشکسوتان و ستارگان تئاتر ایران و در تالار وحدت برگزار شد. این مراسم که به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، کارگردان و نمایشنامه‌نویس مطرح تئاتر ایران برگزار شده بود، با قرائت سوره فتح آغاز شد. سپس با اجرای نمایش پانتومیم نخستین برنامه این مراسم در قالب موسیقی سنتی با استقبال مخاطبان اجرا شد.

در اولین تجلیل شب بازیگران تئاتر ایران، پری امیر حمزه، بازیگر پیشکسوت روی صحنه آمد و با ابراز خوشجالی بابت تشویق حضار و دیدار تمام بزرگان تئاتر در چنین جمعی گفت: هیچگاه به خاطر پول پیش‌زمینه خودم را خراب نکردم و هنوز به همان شیوه زندگی می‌کنم. وی هدیه خود را از دست فریده سپاه منصور دریافت کرد.

در ادامه مراسم، اپیزود آمده‌ از نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی روی صحنه رفت تا با اتمامش بهمن صادق‌پور، پیشکسوت تئاتر کاشان روی صحنه آمد تا هدیه خود را از دست جعفر والی دریافت کند. بازیگر فیلم «قدمگاه» با ابراز خوشحالی از این مراسم که پس از ۴۲ سال او را دیدند، خواستار رسیدگی به وضعیت تئاتر کاشان شد و گفت: غم و سنگینی تئاتر موها را سفید می‌کند؛ ولی دل را جوان می‌کند، دل من جوان است.

پس از اجرای موسیقی سنتی مازندرانی که موجب هیجان زیادی در تالار شد، بهزاد فراهانی روی صحنه رفت تا از استاد محسن‌پور، پیشکسوت روشن‌دل موسیقی مازندرانی تقدیر کرد و تاکید کرد قرار بر حضور وی در این مراسم بوده است؛ لذا به سبب شیمی درمانی موفق به سفر نشده است.

رئیس انجمن بازیگران پس از قرائت بیانیه انجمن بازیگران تئاتر ایران و گلایه از وضعیت بد تئاتر در کشور، بخصوص حضور غیرتئاتری‌ها روی صحنه، توضیح مفصلی درباره مدالیوم طراحی شده برای این مراسم بیان کرد.

در ادامه تجلیل از پیشکسوتان، علی رافر روی صحنه آمد و جایزه خود را از هادی مرزبان دریافت کرد. هادی مرزبان با بیان آنکه علی رامز استاد و راهنمای تئاتری وی بوده است، از او تقدیر کرد. سپس مهین سی‌سی‌پور، پیشکسوت تئاتر بندرعباس روی صحنه آمد و با بیان آنکه تنها هنر تئاتر در بندرعباس زنده نیست؛ بلکه هنر موسیقی نیز در این شهر زنده است، جایزه خود را از دست ژاله صامتی دریافت کرد.

در تقدیر و نکوداشت بهرام ریحانی که به دلیل عارضه سرطان چندی پیش درگذشته بود، یاسر خاسب مجموعه‌ای از ویدئو آرت و حرکات بدن را روی صحنه برد.

در انتهای مراسم تجلیل از پیشکسوتان پرویز شاهین‌خو، بازیگر ۱۰۰ ساله تئاتر ایران روی صحنه آمد و پس بیان خاطراتش از اولین تجربه بازیگریش در تئاتر خیرخواه در دوازده سالگی، جماعت تئاتری را نصیحت کرد و جایزه خود را از دستان جمشید مشایخی و خسرو حکیم رابط دریافت کرد. در این بخش مشایخی در راستای اعتراض بازیگران به حضور غیرتئاتری‌ها روی صحنه، با ذکر خاطره نمایش «شب روی سنگفرش خیس» به کارگردانی هادی مرزبان تاکید کرد به سبب دوری چند ساله از تئاتر برای آن اجرا یک ماه به شکل اختصاصی با مرزبان تمرین کرده است.

با اتمام بخش تجلیل، نوبت به معرفی برگزیدگان این جشن رسید و در اولین مرحله ناهید مسلمی نژاد نام فرزانه کابلی را به عنوان بازیگر برگزیده هیات داوران برای بازی در «تانگو تخم‌مرغ داغ» اعلام کرد.

پریسا مقتدی نیز نام نسیم افشارپور را به عنوان استعداد ویژه بازیگری برای بازی در «نوعی داستان عاشقانه» اعلام کرد.

در بخش برگزیدگان بازیگر زن، الهام کردا برای بازی در «هم‌هوایی»، هانا کامکار برای بازی در «ترانه‌های محلی» و ستاره اسکندی برای بازی در «هم هوایی» مورد تقدیر قرار گرفتند. در بخش بازیگری مرد نیز پوریا صمیمی سام برای بازی در «آخرین نامه»، محمدعلی محمدی برای بازی در «قصه ظهر جمعه»، علی سرابی برای بازی در «ترانه‌های محلی» مورد تقدیر قرار گرفتند.

در انتهای این مراسم هدایایی از طرف شرکت لابراتوار اخوی تولید کننده محصولات بهداشتی - آرایشی سی‌گل به هنرمندان حاضر در این مراسم اهدا شد که موجب هجوم افراد به غرفه ارائه هدایا شد.

نظر شما