شناسهٔ خبر: 32808 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گسترش مراکز آموزش زبان فارسی در صربستان

تعداد مراکز تدریس زبان فارسی با تشکیل کلاس های جدید در شهرهای «اسمدرو» در شرق و «اوژیتسه» در غرب صربستان گسترش یافت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، گشایش کلاس های جدید در دو شهر مهم در شرق و غرب صربستان در راستای برنامه های رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برای گسترش هر چه بیشتر دوره های آموزش زبان فارسی در نقاط مختلف صربستان است.

از جمله ویژگی های کلاس های آموزش زبان فارسی در صربستان این است که مدرس این کلاس ها از فارغ التحصیلان دوره های آموزشی زبان فارسی کلاسهای رایزنی فرهنگی هستند. 

دوره آموزش زبان فارسی در شهر اِسمِدروو پایتخت تاریخی صربستان که در فاصله ۷۲ کیلومتر از بلگراد در شرق صربستان واقع است، طبق تفاهم نامه رایزنی فرهنگی کشورمان در بلگراد با شهرداری این شهر و در مرکز فعالیت های فرهنگی شهر برپا شده و هم اکنون تعداد ۲۸ فارسی آموز در این دوره شرکت کرده اند. 

در شهر اوژیتسه نیز که در ۱۵۵ کیلومتری بلگراد و در غرب صربستان واقع است نخستین دوره آموزش زبان فارسی با تعداد ۲۳ فارسی آموز و در محل مرکز فرهنگی شهرداری این شهر فعالیت آموزشی خود را شروع کرده است.

محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان در آیین افتتاح دوره آموزش زبان فارسی در شهر اسمدروو که با حضور قائم مقام شهردار، رییس مرکز فرهنگی و مشاور ارشد شهردار برگزار شد با اشاره به سابقه فرهنگ، تمدن و تاریخ پربار ادبی زبان فارسی گفت: یادگیری زبان فارسی پلی برای آشنایی بیشتر و مستقیم با فرهنگ، ادب و هنر ایران است.

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین برنامه های رایزنی فرهنگی کشورمان در صربستان موضوع گسترش زبان فارسی در نقاط مختلف صربستان است و اکنون بسیار خرسندیم که پس از شهرهای بلگراد و نووی ساد برای نخستین بار می توانیم دوره آموزش زبان فارسی را در سایر شهرهای صربستان نیز برپا کنیم.

سعید صفری مدرس زبان فارسی اعزامی به صربستان نیز در این مراسم با ابراز اشاره به حمایت بنیاد سعدی از تشکیل دوره های هدفمند زبان فارسی در شهرهای مختلف صربستان گفت: خوشحالیم که فارسی آموزان دیروز ما استادان امروز زبان فارسی هستند و می توانند زبان فارسی و فرهنگ ایران را در شهرهای مختلف این کشور معرفی کنند. 

دوره های آموزش زبان فارسی در کشور صربستان هم اکنون در چهار مرکز دانشگاهی در بلگراد و نووی ساد و دو مرکز فرهنگی وابسته به شهرداری در شهرهای اسمدروو و اوژیتسه برگزار می گردد و همچنین کلاسهای زبان فارسی در رایزنی فرهنگی کشورمان و کتابخانه ووک کارجیج در بلگراد همه روزه و در چهار سطح آموزشی برپاست. 

 

 

نظر شما