شناسهٔ خبر: 32820 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختتامیه جشنواره علامه حلی برگزار می شود

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی تهران با سخنرانی آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سماوات دبیر پنجمین جشنواره علامه حلی(ره) درباره روند برگزاری این جشنواره اظهار کرد: بر اساس روال هر ساله، پس از اتمام ارزیابی‌ها و رقابت علمی طلاب، همایشی برای تقدیر و تجلیل از شرکت کنندگان و معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال با عنایت الهی و تلاش بی‌وقفه مجموعه علمی و اجرایی دبیرخانه پنجمین جشنواره علامه حلی استان تهران که با همکاری ویژه و قابل تقدیر حوزه علمیه خواهران فراهم آمد؛ فرایند ارزیابی علمی مقالات در مدت ۵ ماه به سرانجام رسید و مراسم اختتامیه این دوره، روز سه شنبه ۵ خرداد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سماوات در مورد تعداد آثار و همچنین جزئیات آثار ارسالی چنین بیان داشت: از هزار و ۵۲۰ اثر ثبت شده در دبیرخانه جشنواره ۷۳۰ اثر متعلق به حوزه‌های علمیه خواهران و ۷۹۰ اثر متعلق به حوزه علمیه برادران استان است که در مرحله ارزیابی اجمالی به رقابت پرداختند که از این تعداد ۲۱۰ اثر از حوزه خواهران و ۱۶۹ اثر از حوزه برادران به مرحله تفصیلی راه پیدا کرده و طی دو مرحله ارزیابی تفصیلی ۱ و ۲ تعداد ۲۷ اثر برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

وی در خصوص برنامه‌های ویژه مراسم اختتامه اظهار کرد: فضلا، فرهیختگان، مسئولان، اساتید و طلاب مدارس علمیه استان تهران، از مدعوان این مراسم هستند.

وی سخنران اصلی این همایش را آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه اعلام کرد و افزود: در این مراسم ضمن تقدیر از صاحبان آثار برگزیده و شایسته تقدیر، از مدیران مدارس علمیه‌ای که در مورد کمیت و کیفیت آثار ارسالی تلاش ویژه‌ای داشتند، تجلیل و تقدیر می‌شود.

حجت‌الاسلام سماوات گفت: این مراسم روز سه شنبه ۵ خردادماه از ساعت ۸ تا ۱۱ در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی شهید بهشتی قوه قضائیه واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر روبه‌روی ایستگاه مترو قیطریه، خیابان پل رومی، خیابان شهید حسن اکبری، پلاک ۳ برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره ۷۷۴۸۸۹۰۰ داخلی ۴۰۵ دبیرخانه جشنواره علامه حلی استان تهران تماس بگیرند.

نظر شما