شناسهٔ خبر: 32823 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«خانه» به باران نمی‌رود/ چالش ۶ خواهر برای فروش خانه پدری

ندا هنگامی کارگردان تئاتر از آماده نشدن نمایش «خانه» برای اجرا در شهریور ماه در تماشاخانه باران خبر داد و عنوان کرد این اثر نمایشی اوایل سال ۹۵ روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ندا هنگامی کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «خانه» که قرار بود شهریور ماه در تماشاخانه باران به صحنه برود، گفت: نمایشنامه «خانه» حدود دو سال قبل توسط محمد چرمشیر برای من نوشته شده است و این متن را که اثری زنانه است به شدت دوست دارم. قرار بود نمایش شهریور و مهر امسال در تماشاخانه باران به صحنه برود اما از آنجا که صحبت با بازیگران و عوامل اجرا در این مدت زمان کوتاه امکان‌پذیر نیست به احتمال زیاد نمی توان در این تماشاخانه نمایش را به صحنه ببرم.

وی افزود: مراحل پیش تولید، تکمیل بازیگران و تصحیح متن آرام آرام در حال پیشرفت است و با توجه به اینکه تا به حال در تماشاخانه ایرانشهر اجرایی نداشتم قصد دارم متن را برای اجرا در سالن استاد سمندریان به این تماشاخانه ارائه دهم. از آنجا که نام نمایشنامه با نمایشی که قبلا توسط کیومرث مرادی اجرا شده یکی است احتمال دارد نام اثر نیز تغییر کند.

کارگردان «ماضی استمراری» درباره داستان نمایش توضیح داد: این نمایشنامه ۶ بازیگر زن دارد که همگی با هم خواهر هستند و داستان نمایش نیز در یک بعد از ظهر جمعه رخ می دهد. این خواهرها در موقعیتی گرفتار شده اند که مجبور به فروختن و نقل مکان از خانه ای هستند که بسیار دوستش دارند. در این نمایش روز نقل مکان از خانه پدری و مرور خاطرات هر یک از این ۶ خواهر محور اصلی روایت قرار گرفته است. در حقیقت هر کدام از این ۶ زن نماینده ۶ زن معروف ادبیات نمایشی ایران هستند.

هنگامی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: این نمایشنامه یکی از بهترین متن های رئالیستی است که تا به حال خوانده ام. البته در کارگردانی نمایش بازی ها کاملا رئالیستی است اما مانند کارهای گذشته ام در طراحی و ترکیب بندی از فضای غیررئالیستی بهره می برم. این نمایش نیازمند تمرین های طولانی مدت است و با توجه به شیوه اجرایی که مدنظرم است احتمالا اوایل سال آینده آماده اجرا می شود.

هنگامی شهریور ۹۳ نمایش «ماضی استمراری» را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برده بود. صدیقه کیانفر، مهدی صباغی، ناهید مسلمی، مهسا ایرج پور، خسرو شهراز، شیدا خلیق، سعید زارعی نیز به عنوان بازیگر در این نمایش حضور داشتند.

نظر شما