شناسهٔ خبر: 32828 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمنامه «سروزیر آب» به هشتمین بازنویسی رسید

فیلمنامه سینمایی «سرو زیرآب» نوشته محمدعلی باشه آهنگر پس از ۸ مرتبه بازنویسی، وارد مذاکرات جدی برای تولید شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدعلی باشه آهنگر که مدت‌هاست در تدارک ساخت فیلم «سرو زیر آب» است درباره مذاکره برای تامین بودجه ساخت این اثر گفت: گفتگوهای بسیاری با سازمان های مختلف انجام شده که بنیاد سینمایی فارابی یکی از آنها است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در آخرین جلسه هایی که با مراکز مختلف داشتیم به تفاهم موضوعی رسیده ایم و امیدوارم هر چه زودتر در بحث تولید به نتیجه برسم زیرا به تعویق افتادن تولید باعث بالا رفتن برآورد هزینه ها می شود. اگر فیلمنامه «سرو زیر آب» را دو سال پیش ساخته بودم هزینه های کمتری نسبت به امروز صرف می شد.

کارگردان «بیداری رویاها» تصریح کرد: به تعویق افتادن تولید فیلمنامه «سرو زیر آب» باعث شد که امروز با رشد ۳۰ درصدی تورم مواجه شویم و طبعا هزینه تولید سنگین و کار برای ما سخت‌تر شده است.

باشه آهنگر با بیان این مطلب که فیلمنامه «سرو زیر آب» با موضوع دفاع مقدس بارها بازنویسی شده است، گفت: البته تعویق در تولید باعث شد که فیلمنامه را بارها بازنویسی کنم و در حال حاضر هشتمین دوره بازنویسی را آغاز و برخی از نظرات درباره فیلمنامه را نیز اعمال کرده ام.

این کارگردان سینمای دفاع مقدس درباره تغییرات فیلمنامه در روند بازنویسی‌ها بیان کرد: بیشتر کارشناسانی که فیلمنامه را خوانده بودند بر محتوای داستان نظر داشتند و در بازنویسی های بسیاری کردم همه تلاشم این بود که فیلمنامه از شکل نیفتد و مجموع شخصیت‌ها به تیپ تبدیل نشوند. این یک فیلمنامه متفاوت از دیگر آثارم است و فضای جدیدی از جنگ را مطرح کرده‌ام. البته در مقایسه با فیلم «ملکه» از جهت محتوا و فضاسازی با کاری سنگین‌تر رو‌به‌رو هستیم. فیلمنامه «سرو زیر آب» میانه تا پایان جنگ را مورد بررسی قرار می دهد و سعی کردم تنها روایتگر جنگ نباشم بلکه آسیب‌های پیرامون این پدیده را در مقطعی که فیلم در آن می‌گذرد، مورد بررسی قرار دهم.

وی در پایان با اشاره به لوکشین های فیلمبرداری این اثر سینمایی گفت: خوزستان، اهواز، تله زنگ در لرستان، برخی از روستاها در استان فارس و دره هایی که بعد از ساخت سدها زیر آب رفت از جمله مکان هایی است به عنوان لوکیشن در این فیملنامه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظر شما