شناسهٔ خبر: 32838 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

​حذف و اضافه در ۸۰ امین سالگرد علوم اجتماعی در ایران بررسی می کند؛

دانشگاه؛ پاسخگوی نیازهای درونی یا وارداتی؟

برنامه تلویزیونی «حذف و اضافه» در سی و هشتمین قسمت خود به مناسبت فرارسیدن ۸۰ امین سالگرد علوم اجتماعی در ایران، به بحث و بررسی رابطه دانشگاه و جامعه می پردازد.

فرهنگ امروز: این برنامه که امروز چهارشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه رأس ساعت ۱۹ به طور زنده از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود، در بخش نخست خود با تشکیل میزگرد تخصصی دانشجویی با حضور دو تن از دانشجویان دکتری جامعه شناسی به بررسی مفهوم ارتباط دانشگاه و جامعه و میزان حل مسائل درونی کشور توسط دانشگاه خواهد پرداخت.

«حذف و اضافه» با طرح این سوال که دانشگاه در ایران پاسخگوی نیاز جامعه است یا نیازهای وارداتی، درصدد خواهد بود تا زمینه های تأثیر متقابل جامعه و دانشگاه، نقش و نحوه این تأثیرپذیری، وضعیت کنونی و موانع دستیابی به وضعیت ایده آل را بحث و بررسی کند.

این مناظره با حضور میثم مهدیار، دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبائی و آرمان ذاکری، دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

همچنین «حذف و اضافه» در بخش دوم، در ارتباط تلفنی با دکتر طه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و تعدادی از مسئولین تشکل های دانشجویی این دانشگاه، به پیگیری دستورالعمل جدید دانشگاه آزاد پیرامون فعالیت تشکل های دانشجویی و اعتراض این تشکل ها به این موضوع می پردازد.

برنامه تلویزیونی «حذف و اضافه» کاری از شبکه سه سیما است که به مؤلفه‌های دانشگاه طراز انقلاب اسلامی و بررسی مسائل و مشکلات دانشجویان و دانشگاه‌ها می‌پردازد. مخاطبین برای بیان دغدغه ها و مشکلات خود می توانند به شماره ۱۰۰۰۰۳۹۳ و یا ایمیل daneshgah@tv۳.ir پیام ارسال کنند.

نظر شما