شناسهٔ خبر: 32844 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تولید مجموعه‌های غرب‌شناسی‌، آمریکاشناسی و هالیوود‌شناسی در انتشارات سروش

مدیر انتشارات سروش از تولید مجموعه‌هایی با موضوعات غرب‌شناسی‌، آمریکاشناسی، هالیوود‌شناسی و علم‌شناسی در این انتشارات خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مهدی فضائلی با بیان این مطلب گفت: کسانی که با انتشارات سروش و محصولات آن آشنا هستند‌ می‌دانند که یکی از حوزه‌هایی که همواره از گذشته تاکنون در این انتشارات‌ مورد توجه بوده‌ حوزه‌ ارتباطات‌ و رسانه است‌ و ما همواره سعی می‌کنیم با تالیف و ترجمه آثار مفید در این حوزه‌ به ذخیره‌ و سرمایه خودمان در این انتشارات اضافه کنیم البته حوزه‌هایی نیز وجود دارند که طی دو سال اخیر در انتشارات مورد توجه قرار گرفته‌ و اضافه شده‌ است.

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما هم‌اکنون در حال تولید مجموعه‌هایی مانند غرب‌شناسی‌، آمریکاشناسی، هالیوود‌شناسی و علم‌شناسی هستیم‌. در مجموعه‌هایی مانند غرب‌شناسی‌ برخی از عناوین‌ و مجلدات‌ منتشر شده‌ است‌.

به گفته وی، همچنین‌ تعدادی از مجلدات‌ مجموعه‌ علم‌شناسی‌ در اختیار‌ مخاطبان قرار گرفته است. از مجموعه «بازخوانی اندیشه مدرن‌» به قلم‌‌ شهریار زر‌شناس‌ دو عنوان منتشر شده و پنج عنوان دیگر آن نیز تا پایان سال منتشر می‌شود.

فضائلی با بیان اینکه از مجموعه‌های هالیوود‌شناسی‌ و آمریکا‌شناسی‌ کار تالیف مجلدات تمام شده‌ و عرضه‌ آثار آن‌ از امسال شروع می‌شود، افزود: در حوزه کودک و نوجوان نیز در سه سال اخیر کارهای خوبی انجام داده‌ایم و تعداد عناوین‌ تولید‌شده در این حوزه‌ قابل توجه بوده است. به‌طور مثال‌ مجموعه‌ «لالایی‌های پدرانه»، مجموعه «لالایی‌های مادرانه»، مجموعه «نمایشنامه‌ برای نوجوانان‌» و... منتشر شده‌ است.

وی اضافه کرد: اما چیزی که امسال یا نهایتاً در سال آینده‌ در انتشارات سروش‌ در دستور کار قرار می‌گیرد‌ حوزه ادبیات است‌ چراکه ما در این حوزه‌ کمتر کار کرده‌ایم‌ و اصولا‌ ادبیات جزء حوزه‌های اصلی کاری ما نبوده است‌. به همین دلیل‌ در سال جاری‌ و سال‌های آتی‌ تمرکز بیشتری‌ در این‌باره خواهیم داشت‌ و آثار بیشتری‌ با کیفیت‌ و طراز بالا تولید می‌کنیم‌. در همین راستا‌ تولید چندین اثر طنز‌ شروع شده‌ که چند عنوان آن در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شد.

مدیر انتشارات سروش در پایان گفت: البته چندین عنوان هم از این مجموعه به نمایشگاه کتاب نرسید اما امسال عرضه خواهد شد. در بخش نظریه‌ طنز کتاب‌های بسیار خوب و بی‌سابقه‌ای تولید شده‌ که به لحاظ نظری‌ به حوزه طنز کمک می‌کند. در بخش عملی حوزه طنز نیز‌ پنج عنوان کتاب در دست تولید است که دو عنوان آن در نمایشگاه‌ عرضه شد. علاوه بر این در حوزه‌هایی مانند ادبیات، رمان و داستان نیز تلاش می‌‌کنیم تا عملکرد خود را تقویت کنیم.

نظر شما