شناسهٔ خبر: 32850 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر دانشجویان افغانستانی از روشنگری وزیر کشور

جمعی از دانشجویان افغانستانی کانون فردوس ملل دانشگاه شهید بهشتی در دیداری صمیمی با وزیر کشور ایران ضمن تقدیر از این مقام ایرانی در ارائه تصویر واقعی از زندگی مهاجرین، مشکلات خود را با وی در میان گذاشتند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛جمعی از دانشجویان افغانستانی کانون فردوس ملل دانشگاه شهید بهشتی با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دیدار و گفت‌گو کردند.

در ابتدای این دیدار، دانشجویان افغانستانی از سخنان اخیر وزیر کشور درباره مهاجرین در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کردند.

دانشجویان افغانستانی خطاب به وزیر کشور ایران تأکید کردند که سخنان وی در صحن علنی مجلس ادعای مطرح شده درباره اشغال بازار کار ایرانی‌ها توسط مهاجرین را کاملا رد کرده و همچنین میزان جرم و جنایت مهاجرین را اندک و تبلیغات رسانه‌ای دانسته است.
در ادامه این دیدار صمیمی، دانشجویان افغانستانی درخواست‌های خود را که در نامه‌ای مکتوب کرده بودند، خدمت وزیر محترم تقدیم کرده و وی نیز ضمن بررسی نامه قول مساعدت و پیگیری خواسته های دانشجویان را داد.

در بخشی از این نامه آمده است: موضع­گیری و تحلیل درست حضرتعالی در تبیین و تشریح صحیح واقعیت­‌های جامعه مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران در صحن رسمی مجلس شورای اسلامی، بسیار قابل قدر و ارزشمند بوده و نقطه عطفی خواهد بود.

در ادامه این نامه آمده است: در این راستا ما جمعی از دانشجویان افغانستانی از این نگاه و حرکت جنابعالی استقبال نموده و آن را سرآغاز فصل جدیدی از مناسبات دوستانه بین دو جامعه میزبان و مهمان می‌دانیم.

دانشجویان افغانستانی در این نامه یادآور شده‌اند: با توجه به تاکید و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت­‌نام همه دانش­‌آموزان افغانستانی، چه با اقامت قانونی و چه فاقد مدرک اقامتی در مدارس دولتی، خواهشمندیم در جهت قانونی و اجرایی کردن این دستور در سطح کشور همکاری لازم را مبذول فرمایید.

در ادامه این نامه آمده است: افزایش هزینه­‌های تمدید کارت آمایش ۱۰ و کارت کارگری در سال ۹۴، پرداخت این هزینه­‌ها برای خانواده­‌های مهاجرین که عموماً از قشر کارگر و زحمت­کش جامعه بوده و فاقد کار و درآمد ثابت هستند، دشوار و در بعضی موارد غیرممکن است.

دانشجویان افغانستانی همچنین تأکید کردند که محدودیت­‌های شغلی تعریف شده برای مهاجرین در حوزه­‌های چهارگانه، عموماً جزو شغل­‌های یدی و بدون تخصص است. این در حالی است که نسل جدید جامعه مهاجر، دارای افراد متخصص و تحصیل کرده در حوزه‌های مختلف می­‌باشد.

در ادامه این مصالبات دانشجویی آمده است: استفاده از پتانسیل این قشر بصورت قانونی در حوزه تخصصشان قطعاً به نفع اقتصاد کل جامعه خواهد بود.

دانشجویان افغانستانی کانون ملل دانشگاه شهید بهشتی در پایان خاطر نشان کردند: روشنگری، بیان حقایق و اهتمام در ارایه تصویر واقعی از زندگی مهاجرین، نشانگر آگاهی، بصیرت و دوراندیشی شما در روابط سیاسی و اجتماعی ملت ایران و ملت افغانستان است. ما دانشجویان افغانستانی وظیفة خود می‌دانیم که از زحمات و کوشش‌های بی‌دریغ شما در این مسیر تقدیر و تشکر کنیم و از  خداوند منان  عزتمندی و توفیق روز افزون شما را خواستاریم.

نظر شما