شناسهٔ خبر: 32861 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارکستر سمفونیک با جان تازه‌ای دورژاک می‌نوازد

ارکستر سمفونیک تهران آخرین تمرین خود را پیش از کنسرت امشب؛ به رهبری "علی رهبری" انجام داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایلنا؛ ارکستر سمفونیک تهران درحالی‌که میزبان چهره‌های تازه‌‌ای بود؛ تمرین ‍خود را برای اجرای سمفونی ۹ دورژاک از ساعت ۹:۳۰ آغاز کرد. 

خوشبختانه پس از حواشی متعددی که ارکستر را فراگرفته بود، ترکیب جدید ارکستر توانسته با انرژی مضاعفی نسبت به گذشته تمرینات خود را انجام دهد و این مسئله بر کیفیت اجرا نیز تاثیر گذاشته است.

این ارکستر که چهارمین روز تمرین خودرا با علی رهبری می‌گذراند، مشکلات سازهای بادی را رفع کرده و حضور چهره‌های تازه در میان نوازندگان سازهای بادی باعث شده تا ارکستر یکی از بهترین ترکیب‌هایی که در طول سال‌های گذشته در ارکستر سمفونیک وجود داشته را میزبان باشد.

در این تمرین، علی رهبری با آرامش به کوچکترین مسائل پرداخت و سمفونی ۹ دورژاک با انرژی و جان تازه‌ای موومان به موومان و نت به نت نواخته شد. کوششِ علی رهبری برای رفعِ پایه‌ای‌ترین مشکلاتی که در نوازندگی اعضای ارکستر موجود است؛ نشان می‌دهد او برای احیای جدی ارکستر آمده و در این راه تمام توان خود را به‌کار گرفته است.

باتوجه به تمرینِ نهایی ارکستر، می‌توان پیش‌بینی کرد که دو شب اجرای ارکستر سمفونیک با کیفیت و انرژی متفاوت و قابل توجهی برگزار شود و پس از حواشیِ ایجاد شده، ارکستر سمفونیک تهران سرانجام به ثبات برسد.

با پایان بخشِ اول تمرین ارکستر، علی مرادخانی(معاون هنری وزیر ارشاد) برای بازدید از ارکستر به تالار آمد و با نوازندگان و علی رهبری دیدار کرد.

نظر شما