شناسهٔ خبر: 32862 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیشتر مدارس علمیه فاقد امکانات پژوهشی هستند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: بیشتر مدارس علمیه فاقد امکانات لازم پژوهشی هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری در مراسم تقدیر از طلاب برتر عرصه پژوهش و تحقیق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تاکید بر اهمیت پژوهش و لزوم ورود طلاب به این عرصه افزود: باید تلاش شود تا فعالیت‌های پژوهشی مثل جشنواره‌های علامه حلی، مورد اهتمام طلاب قرار گرفته و در این زمینه فعالیت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز باید همچنان که امور آموزشی در حوزه‌های علمیه ما از رشد قابل قبولی برخوردار بوده فعالیت‌های پژوهشی نیز رشد قابل قبولی پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید قدر نعمت‌هایی که خدا به وی ارزانی داشته را بداند، تصریح کرد: یکی از این نعمت‌های بسیار بزرگ طلبگی است که باید قدردان آن بود و این مهم با جدیت در تحصیل، پژوهش، تحقیق و تهذیب محقق می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر تغییرات ساختار آموزشی حوزه‌های علمیه افزود: شکی نیست تغییر در ساختار آموزشی ما نیازمند یک بازنگری بوده و ساماندهی حوزه‌های علمیه و اساتید هم در همین راستا ضروری به نظر می‌رسد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: اساسا سیستم آموزشی حوزه‌های علمیه باید از روح پژوهشگری برخوردار باشد، در حالی که متاسفانه هم اکنون بیشتر مطالب آموزشی ما صرفا جنبه حفظی دارد و جوشش علمی و پژوهشی در ساختار جایگاه ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اظهار تاسف از اینکه بیشتر مدارس ما فاقد امکانات لازم پژوهشی است، بیان کرد: امروز باید امکانات پژوهشی، کتابخانه تخصصی، منابع دست اول پژوهشی و سایر امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار طلاب قرار گیرد ولی این فضای پژوهشی و این امکانات فعلا در اکثر حوزه‌های علمیه ما وجود ندارد و این ضعفی بزرگ برای رشد پژوهش در ساختار آموزش حوزه‌های علمیه است.

نظر شما