شناسهٔ خبر: 32879 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل اتاق های فکر در دانشگاه ها باید جدی گرفته شود

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: تشکیل اتاق های فکر در دانشگاه ها باید جدی گرفته شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسام الدین آشنا عصر چهارشنبه در نشست اتاق فکر استان در دانشگاه تبریز اظهار داشت: دانشگاه ها باید به عنوان متولی اصلی اتاق فکر در استان ها عمل کنند و با کارشناسی مسائل جامعه بتوانند ایده های خوبی برای مدیران دستگاه ها ارائه دهند.

وی ادامه داد: همواره دولت توجه ویژه ای به نخبگان و دانشگاهیان داشته زیرا به خوبی مشخص است که دریافت نظرات و ایده های این قشر می تواند راه حل بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

آشنا با بیان اینکه نخبگان استانی بهتر از مسئولان کشوری از مشکلات استان خبر دارند، گفت: این امر نشان می دهد که باید نخبگان سردمدار حل مشکلات استان خود باشند زیرا بسیاری از مسائل با مشاوره و مشارکت نخبگان می تواند به حوزه ملی راه نیافته و در خود استان حل شود.

مشاور فرهنگی رییس جمهور با بیان اینکه نخبگان باید در ارائه کمک فکری به مسئولان دولتی کوشا باشند، گفت: کار دولت اجرا است و در این میان نخبگان باید با ارائه مشاوره فکری کمک حال دولت باشند.

آشنا ادامه داد: البته باید توجه داشت که در این اتاق های فکر از کسانی استفاده کرد که فارغ از هر گونه جناح بندی سیاسی بوده و تنها به فکر ارائه راه حل خوب برای پیشرفت استان و کشور باشند.

نظر شما