شناسهٔ خبر: 32941 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام اجرایی ایوبی جزییات تغییر ساختاری موسسات تابعه را اعلام کرد

"رمضانعلی حیدری خلیلی" قائم مقام رییس سازمان سینمایی در امور اجرایی با اشاره به سیاست چابک سازی سازمان سینمایی، وظایف موسسات زیر مجموعه این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ "رمضانعلی حیدری خلیلی" قائم مقام اجرایی سازمان سینمایی، ضمن ابراز تعجب از برخی اظهارات درباره تغییرات ساختاری در موسسات تابعه سازمان سینمایی ابراز داشت: بخش عمده ای از این تحولات به صورت ساختاری انجام شده است. همان گونه که پیشتر اعلام شد سینما فرهنگ به موسسه سینما شهر واگذار شده و این سینما در مدتی کوتاه به بهترین سیستم پخش مجهز و سالن های این سینما بهسازی شده است. سالن شماره ۲ این سینما نیز در جریان این تحولات، به گروه هنر و تجربه اختصاص یافته است.
وی در ادامه گفت: تولید فیلم اول از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به بنیاد سینمایی فارابی واگذار و فارابی نیز فرایند حمایت از فیلم اولی ها را آغاز کرده است. باز هم بر اساس برنامه های اعلام شده، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به مرکز ملی مستند و سینمای انیمیشن تغییر ماموریت و ساختار داده است.
حیدری خلیلی افزود: حمایت از فیلم های ویدیویی از موسسه رسانه های تصویری به بنیاد سینمایی فارابی واگذار و در مقابل دبیرخانه جشنواره های استانی، جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم یاس و دبیر خانه شورای راهبردی بین الملل سینمای ایران در موسسه رسانه های تصویری دایر خواهد شد. موسسه رسانه های تصویری تعهدات مانده از سال های پیش برای خرید رایت فیلم ها را باید در مدت زمان یکسال به پایان رساند. این موسسه همچنین در ساختار جدید، پایگاه ستاد مبارزه با قاچاق فیلم های سینمایی ایران و نیز متولی امر راه اندازی تکنولوژی وی او دی خواهد بود.
قائم مقام رییس سازمان سینمایی در امور اجرایی اظهار کرد: تحولات انجام شده بر اساس طرحی است که پس از مدت ها بررسی و مشورت کارشناسان و اهالی سینما تهیه، تدوین و به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است؛ انتظار می رود رسانه های جمعی در تحلیل و بیان مطالب دقت و اهتمام بیشتری داشته باشند. ضمن آنکه ساختارها، تنها ابزاری برای اجرای سیاست ها است؛ جای خوشوقتی است که سازمان سینمایی در دوره جدید مدیریت، به طور شفاف و روشن، برنامه ها و سیاست هایش را به صورت دفترچه ای رسما اعلام کرده است.
حیدری خلیلی ادامه داد: دفترچه سیاست های سال ۹۴ هم اینک زیر چاپ است و به زودی و در نیمه اول خرداد در دسترس دست اندرکاران سینمای ایران خواهد داد.
وی گفت: مدیران سینمای امید، از هر نقد سازنده ای استقبال می کنند و ریاست سازمان سینمایی نیز به مدیران اعلام کرده که ما نیامده ایم تا خودمان را اثبات کنیم؛ ما آمده ایم به سینما کمک کنیم. امیدواریم منتقدان (به معنای عام کلمه)، نظرات خود را بر اساس پژوهش و مبتنی بر واقعیات مطرح کنند.
قائم مقام اجرایی سازمان سینمایی گفت: گاه برخی با ذوق زدگی زاید الوصفی مثلا اعلام می کنند که فروش نوروزی شکست خورد و جوری این را می گویند که صدها الحمدلله در بیانشان مستتر است، بعد که آمار فروش منتشر می شود معلوم می گردد فروش نوروزی نه تنها شکست نخورده بلکه از سال گذشته هم بهتر بوده است... یا اگر فضای سینما آرام است مژده می دهند که این آرامش قبل از طوفان است و منتظرند سینماگران ناامید شوند. آیا نا امیدی اهالی سینما به نفع نظام و سینمای کشور است؟ و گاه با همین ذوق زدگی می گویند که، "طرح اصلاح ساختاری متوقف شد" که مثلا می بینید به حرفشان عمل نکردند؟

نظر شما