شناسهٔ خبر: 32949 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​میزگرد «فقه و سیاست در ایران معاصر» برگزار می‌شود

میزگرد «فقه و سیاست در ایران معاصر» با محوریت کتاب «فقه و سیاست در ایران معاصر» دوشنبه چهارم خردادماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

میزگرد فقه و سیاست در ایران معاصر با محوریت بررسی کتاب «فقه و سیاست در ایران معاصر» با حضور حجت‌الاسلام ابوالفضل شکوری، استاد دانشگاه تربیت مدرس، حجت‌الاسلام داوود فیرحی، استاد دانشگاه تهران و مولف کتاب و ابراهیم برزگر، استاد دانشگاه علامه طباطبایی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.
 
این برنامه دوشنبه چهارم خرداد از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن استاد میرحسنی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس و به همت انجمن علمی ـ دانشجویی علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

در معرفی این کتاب می‌خوانیم: «این کتاب می‌کوشد مسأله قانون و ارتباطش با فقه سیاسی را مورد واکاوی قرار دهد و سرنوشت این گفت‌وگو را در یکصدساله اخیر بازگو کند. داوود فیرحی معتقد است، فقه مشروطه نتوانست از نزاع میان نیروهای تجددستیز و مشروطه‌خواه جان سالم به در برد و گرایش‌های افراطی پس از آن، نتیجه این شکست بود. دکتر فیرحی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است و صاحب تألیفاتی همچون «دانش، قدرت و مشروعیت در اسلام» (۱۳۷۸)، «دولت اسلامی و تولیدات فکر دینی» (۱۳۸۰)، «نظام سیاسی و دولت در اسلام» (۱۳۸۲)، «تاریخ تحول دولت در اسلام» (۱۳۸۶). «فقه و سیاست در ایران معاصر: فقه سیاسی و فقه مشروطه» عنوان تازه‌ترین اثر اوست که در اصل جلد اول تحقیقی است درباره دستگاه دانایی فقه سیاسی و سیر تحولاتش از مشروطه تا عصر حاضر.»

کتاب «فقه و سیاست در ایران معاصر» نوشته حجت‌الاسلام داوود فیرحی از سوی نشر نی روانه بازار نشر شده است.

نظر شما