شناسهٔ خبر: 33003 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نفرات برتر دومین جشنواره موسیقی ایرج بسطامی معرفی شدند

نفرات برتر دومین جشنواره موسیقی ایرج بسطامی در دو بخش آواز سنتی و موسیقی معرفی شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره موسیقی ایرج بسطامی که با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و موسیقی دانان کشور در تالار وحدت برگزار شد، نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.

حسام الدین سراج دبیر دومین جشنواره موسیقی ایرج بسطامی در این مراسم، ضمن تشریح روند برگزاری و داوری آثار رسیده به این جشنواره گفت: آثار رسیده به این جشنواره در سه مرحله غربالگری، نیمه نهایی و نهایی داوری شدند و از میان آثار رسیده ۳ استعداد در رده سنی جوان، ۳ برگزیده در رده سنی آزاد-این رده سنی برگزیده اول نداشت- یک استعداد ویژه نوجوان، یک استعداد ویژه بانوان و یک هنرمند خارجی انتخاب شدند.

این استاد آواز سنتی ایران با بیان اینکه ۲۵ درصد آثار رسیده از تهران و ۷۵ درصد از سایر شهرستان های کشور بوده اند، جنس صدا، وسعت صدا، تناسب در اجرا، تحریر و کشش، تسلط بر ردیف و ... را از جمله عوامل داوری آثار عنوان کرد.

در بخش موسیقی نیز از سه آلبوم از میان آلبوم های رسیده تقدیر شد.

در بخش دیگری از این مراسم، با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، شهرام ناظری استاد آواز سنتی ایران و مریم بسطامی مدیرعامل بنیاد ایرج بسطامی از فاضل جمشیدی دبیر اولین جشنواره موسیقی ایرج بسطامی تقدیر شد.

وی در سخنانی خواستار حمایت از موسیقی سنتی ایران شد تا ریشه این هنر خشک نشود.

ایرج بسطامی یکی از استادان آواز سنتی ایران بود که بر اثر زلزله بم در سال ۱۳۸۵ دارفانی را وداع گفت.

نظر شما