شناسهٔ خبر: 33007 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جوایز بخش نوعی نگاه کن اهدا شد

شب گذشته برندگان جوایز بخش نوعی نگاه جشنواره بین المللی فیلم کن مشخص شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ هیئت ژوری بخش نوعی نگاه شصت و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن به ریاست ایزابلا روسلینی جایزه اصلی بخش خودشان را به فیلم «Rams» ساخته گریمور هاکونارسون اهدا کردند. این فیلم ماجرای دو برادر است که بیش از ۴۰ سال با هم صحبت نکرده اند و حالا مشکلی برای گوسفند مورد علاقه شان به وجود آمده. جالب است بدانید با انتخاب این کمدی به عنوان بهترین فیلم بخش نوعی نگاه جشنواره بین المللی فیلم کن، برای دومین سال پیاپی اثری با موضوع حیوانات توانست این عنوان معتبر را به خودش اختصاص دهد. سال گذشته این جایزه به «خدای سفید» اهدا شده بود.

در بخش دیگر این مراسم، هیئت ژوری جایزه ویژه خودش را به فیلم «Zvizdan» به کارگردانی دالیبور ماتانیچ اهدا کرد. کیوشی کوروساوا کارگردان فیلم «سفر به ساحل» هم توانست جایزه بهترین کارگردانی را به خودش اختصاص دهد. فیلم «گنج» ساخته کورنلیو پورومبویو هم جایزه استعداد نوعی نگاه را به خودش اختصاص داد. اما دست ایرانی ها هم از جوایز کوتاه نماند. جایزه آینده درخشان بخش نوعی نگاه شصت و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن به طور مشترک به «Masaan» از هند و «ناهید» ساخته آیدا پناهنده از ایران رسید.

در حاشیه این مراسم ایزابلا روسلینی از برگزار کنندگان کن برای انتخاب و طراحی عکس مادرمشهورش، اینگرید برگمن روی پوستر رسمی کن امسال تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما