شناسهٔ خبر: 33040 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدرسه تخصصی فقه امام کاظم(ع) در قم افتتاح شد

مدرسه تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) که تحت اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی تاسیس شده، با حضور این مرجع تقلید افتتاح شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، در مراسمی که دیروز با حضور جمعی از استادان و طلاب حوزه در مدرسه تخصصی امام کاظم(ع) برگزار شد، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی به تبیین اهداف خود از تاسیس این مدرسه علمیه پرداخت.

این مرجع تقلید، پرورش مجتهدان مبرز و تلاش برای تحول آفرینی در حوزه را از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این مدرسه علمیه برشمرد.

حجت‌الاسلام واحدی مسئول مدرسه تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) نیز تاکید کرد: مدرسه تخصصی فقه و اصول با هدف تربیت فضلای متدین، متخلق، زمان شناس، توانمند و کارآمد در جهات مختلف حوزوی به ویژه در عرصه فقه و اصول راه‌اندازی شده است.

آموزش علوم اسلامی در سطوح عالی با محوریت فقه و اصول، تقویت معارف دینی و ارتقای اخلاق الهی، آموزش مهارت‌های پژوهشی، تالیفی و تحلیل و بررسی تطبیقی، آموزش و تربیت اساتید لایق و مدرسان و مربیان آموزش و پژوهشی کارآمد از میان طلاب مستعد و نخبه برای هدایت طلاب جوان در عرصه‌های مختلف علوم حوزوی از دیگر اهداف راهاندازی این مدرسه علمیه است که حجت‌الاسلام واحدی به آن اشاره کرده است.

به گفته وی، اهدافی همچون ایجاد توانایی استفاده علمی از قرآن کریم و منابع حدیثی، گسترش فرهنگ تحصیل عمیق و پژوهش با ایجاد توانایی بهره برداری از متون فقهی و اصولی و منابع علمی و تقویت احساس مسئولیت برای آمادگی جهت برعهده گرفتن وظایف دینی در جامعه اسلامی و حوزه‌های علمیه در تاسیس این مدرسه علمیه در نظر گرفته شد.

مدرسه تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) در میدان معلم، ابتدای بلوار معلم جنوبی، حدفاصل میدان معلم و بسیج واقع شده است.

نظر شما