شناسهٔ خبر: 33042 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سری جدید «کتاب هفت» رونمایی شد

سری جدید مجموعه آثار «کتاب هفت» از سری تولیدات معاونت فرهنگی شهرداری تهران رونمایی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مراسم تقدیر از عوامل اجرایی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در توزیع آثار «کتاب هفت»، «شمسه» و «شهریاران جوان» عصر امروز (یکشنبه ـ سوم خرداد ماه) در تالار ایوان شمس برگزار شد.

حمید کیانی معاون برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در سخنانی با اشاره به طرح توزیع مجموعه «کتاب هفت» در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: زمانی که ایده اولیه این طرح از سوی طراح آن (مهدی رمضانی) به ما ارائه شد، این موضوع چندان برای ما غریب و جدید نبود، چون ما تجربه اجرای طرح‌های مشابه را داشتیم.

وی افزود: طرح‌هایی که پیشتر توسط شهرداری تهران در این زمینه اجرا شده بود، در ابتدا اتفاقاتی خوب بودند اما متاسفانه در نهایت ناکام مانده بودند؛ نمونه آن کتاب «دوشنبه‌ها» بود که لای مجله دوچرخه، تولید موسسه همشهری، توزیع می‌شد اما بعد از مدتی به ما گفتند که این کار اسراف در کاغذ است و نباید انجام شود و اتفاقاً در یک مصوبه، جلوی انتشار «دوشنبه‌ها» گرفته شد.

این مقام مسئول در شهرداری تهران ادامه داد: به هر حال ذهن ما نسبت به انجام طرح «کتاب هفت» خیلی حامی و همراه نبود، اما باید اذعان کنم که ما اشتباه می‌کردیم و امروز خوشحالم که این طرح به انجام رسید و ما رکورد عرضه 25 هزار جلد از سری آثار «کتاب هفت» را در نمایشگاه شاهد بودیم.

کیانی همچنین با اشاره به شرایط نامساعد سیستم عرضه و توزیع کتاب در کشور، طرح اخیر را یک طرح بزرگ و موفقیت‌آمیز خواند و خواهان الگوبرداری از آن توسط مجموعه‌های دیگر شد و گفت: تا زمانی که این طرح از مسیر اصلی خودش یعنی درج داستان‌های کاربردی در کتاب‌ها خارج نشده است، موفق خواهد بود.

در این مراسم که با حضور حدود 150 نفر از عوامل اجرایی طرح «کتاب هفت» برگزار شد، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران اجرایی این طرح، از گزیده‌ای از داستان‌های خواندنی این طرح در کتابی با عنوان «شمارش معکوس عشق» رونمایی شد.

بر اساس این گزارش مجموعه «کتاب هفت» با این هدف فراهم شده است که مخاطب در مدت زمان کوتاهی با بهره‌گیری از داستانک‌های پرمحتوا، روش زندگی خود را تغییر دهد. این کتاب‌ها در مکان‌هایی مانند ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی به صورت رایگان بین مردم عرضه می‌شود.

مطابق اعلام، 50 هزار نسخه از این کتاب‌ها برای عرضه در نمایشگاه کتاب امسال تولید شده بود که نیمی از آنها در نمایشگاه عرضه شد.

نظر شما