شناسهٔ خبر: 33058 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب‌های تازه محمود حکیمی

محمود حکیمی این روزها مشغول نگارش مجموعه «قصه‌های محبت» ویژه نوجوانان است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این نویسنده با محور قرار دادن مقوله محبت و مهرورزی در فقه شیعه به برش‌هایی از زندگی اهل بیت (ع) در قالب داستان‌های کوتاه ویژه نوجوانان پرداخته است و بنا دارد این مجموعه را در انتشارات سروش راهی بازار کند.

 

به گفته حکیمی، تاکنون کار نگارش دو جلد از این مجموعه به اتمام رسیده و امید است تا پایان شهریورماه مجموعه مذکور در قالب بسته‌ای مجزا راهی بازار شود.

 

«گنجینه محمود حکیمی» از تازه‌های قلمی این نویسنده ادبیات دینی نیز اخیرا در واحد کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر - پروانه - راهی بازار شده است.

 

«سلحشوران علوی»، «سوگند مقدس»، «اشراف‌زاده قهرمان»، «طاغوت» و «پیکار سرنوشت» مجلدهای این مجموعه را شامل می‌شوند که بنا به گفته این نویسنده، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مورد اقبال عمومی قرار گرفتند.

 

«سلحشوران علوی» بازگوکننده ماجراهای گروهی است که همچون سربداران در مقابل مغولان به ایستادگی پرداختند.

 

«سوگند مقدس» نشانگر برشی از تاریخ جهان اسلام است که نهضت‌های اسلامی در آفریقا را تشریح می‌کند.

 

«اشراف‌زاده قهرمان» ترسیم‌کننده زندگی‌نامه داستانی مصعب‌ ابن‌ عمر اولین سفیر رسول اکرم (ص) به شهر مدینه است.

 

«طاغوت» حکایت حکومت‌های ظالمی است که با خودکامگی و استبداد حکومت می‌کنند ولی در نهایت با نهضت‌های اسلامی مواجه می‌شوند و بالاخره «پیکار سرنوشت» از تلاش مسلمانان فیلیپین خبر می‌دهد که سرانجام با اتحاد خود مصائب زمان را به نفع خود تغییر می‌دهند.

 

به گفته حکیمی، به استثنای «اشراف‌زاده» کلیه این داستان‌ها پیش‌تر در مجله‌ای با عنوان «درس‌هایی از مکتب اسلام» به صورت داستان‌های دنباله‌دار منتشر شده است.

نظر شما