شناسهٔ خبر: 33067 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زنوزی جلالی: «برج ۱۱۰» را انتشارات علمی فرهنگی منتشر می‌کند

فیروز زنوزی جلالی از تحویل رمان «برج ۱۱۰» به انتشارات علمی فرهنگی خبر داد و گفت: رمان «برج ۱۱۰» بزودی از سوی این ناشر منتشر خواهد شد.

خبرگزاری فارس: «برج ۱۱۰» را انتشارات علمی فرهنگی منتشر می‌کند

به گزارش فرهنگ امروز، فیروز زنوزی جلالی در گفت‌وگو با فارس، پیرامون انتشار رمان «برج۱۱۰» اظهار داشت: از نام اثر مشخص است که اگر کلمه برج را کنار عدد ۱۱۰ که در ابجد نماد حضرت علی(ع) است بگذاریم تقابل را مشاهده می‌شود؛ یک وجه سنتی وارد یک جامعه مدرن می‌شود از این دیدگاه در جهان امروز ما علی (ع) را می‌بینیم که در خود رمان هم حتی برای یک‌بار هم اسمی از ایشان برده نمی‌شود.

زنوزی با بیان اینکه رمان «برج ۱۱۰» اثری دینی بوده، اما وجه انسانی اثر بارزتر است، اضافه کرد: کتاب برج ۱۱۰ با ساختار رمان و محوریت حضرت علی(ع) نوشته شده است، در این رمان قصه و شخصیت وجود دارد، اما زیر ساخت اثر، فلسفی است. به هر حال نگارش به پایان رسید و اثر را تحویل انتشارات علمی و فرهنگی دادم.

وی در ادامه با بیان اینکه تا این اثر حجیم ۶۰۰ صفحه‌ای را منتشر شده نبینم و نگاهی به آن نداشته باشم تالیف دیگری را آغاز نخواهم کرد اضافه کرد: البته نگارش ۷۰ درصد رمان «خویشتن کشی» انجام شده است؛ این رمان از جمله کارهای نیمه مانده من است .

زنوزی با اشاره به موضوع این اثر گفت:‌ این رمان درمورد افراد کوتاه قد است که در جامعه ما به آدم کوتوله‌ها معروف شده‌اند،‌ در «خویشتن کشی»‌به زندگی از دریچه این افراد نگریسته‌ام و تلاش کردم علاوه بر نشان دادن دنیای خاص این افراد،‌  نگاهی که آن‌ها به دنیا،‌ عشق و... دارند را بررسی کنم. ماجرای دختر کوتاه قدی که عاشق پسر بلند قدی می‌شود و... داستان ادامه می‌یابد.

* تورقی در زندگینامه فیروز زنوزی جلالی؛

وی سال ۱۳۲۹در خرم‌آباد متولد شد. تا پایان تحصیلات ابتدایی در بروجرد بود و سپس به تهران آمد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌های نظامی گذرانده و ناخدا یکم کمیسر دریایی است.

او به ‌عنوان کارشناس با بخش داستان بنیاد جنگ‌زدگان، کتاب سال بنیاد شهید، بخش قصه و رمان حوزه هنری و بخش انتخاب آثار برتر معلمان همکاری داشته و علاوه بر ساخت فیلم‌های مستند به فیلم‌نامه و نمایش‌نامه‌نویسی و تدریس و نقد نیز می‌پردازد.

کتاب مردی با کفش‌های قهوه‌ای او جزء آثار برتر ۲۰ ساله انقلاب شناخته شده و کتاب مخلوق او نیز برنده دیپلم افتخار از طرف بنیاد شهید شده است.

از این نویسنده آثاری چون: باران بر زمین سوخته (مجموعه نقد آثار احمد محمود)، سال‌های سرد، خاک و خاکستر، روزی که خورشید سوخت، اسکاد روی ماز ۵۴۳، مردی با کفشهای قهوه‌ای، سیاه بمبک، مجموعه داستان اولیها (گردآوری)، مخلوق (رمان)، شور و شیرین (فیلم‌نامه) منتشر شده است.

نظر شما