شناسهٔ خبر: 33070 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایران، مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب مادرید

کارلوس اوروث، مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب مادرید در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان، ایران را به عنوان مهمان افتخاری این نمایشگاه معرفی کرد.

ایران، مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب مادرید

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ کارلوس اوروث، مدیر سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مادرید با علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا دیدار و پیرامون همکاری‌های دو جانبه میان نمایشگاه کتاب مادرید و تهران گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، مدیر سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مادرید ضمن ابراز علاقه به مشارکت ایران به عنوان کشور مهمان در این نمایشگاه، گفت: ایران به عنوان مهمان افتخاری در سی‌وسومین نمایشگاه مادرید به اجرای فعالیت‌های گسترده فرهنگی و ارائه دستاوردهای هنری خود می‌پردازد.

اوروث افزود: در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب که سال گذشته در بارسلون برگزار شده بود بیش‌از ۱۰ هزار نفر متخصص از این نمایشگاه دیدن کرده بودند. این رویداد فرهنگی هر سال یک بار برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب را ایجاد زمینه لازم برای رونق تجارت در کار انتشارات کتاب در این کشور دانست و افزود:  این نمایشگاه به کلیه فعالان در صنعت انتشارات و بخش‌های مرتبط با آن، از جمله ناشران، نویسندگان، کتاب فروشی‌ها و فعالان بخش انتشارات دیجیتالی، فرصت می‌دهد تا به تبادل نظر و همکاری با یکدیگر بپردازند.

نمایشگاه کتاب، گسترش و تقویت روابط فرهنگی دو کشور را به دنبال دارد

علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی ایران در مادرید ضمن ارائه ویژگی‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مناسبات خوب میان ایران و اسپانیا در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی، پیشنهاد همکاری دوجانبه و مشارکت میان این دو نمایشگاه را داد.

اسماعیلی در سخنان پایانی خود افزود: مناسبات فرهنگی میان ایران و اسپانیا سابقه‌ای خوب و دیرینه دارد و نمایشگاه کتاب فرصت خوبی است که از طریق همکاری دوجانبه زمینه خوبی برای گسترش و تقویت هرچه بیشتر این روابط و مشارکت پایاپای از جنبه فعالیت‌های انتشاراتی ایجاد شود.

در بخش پایانی این دیدار، مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب مادرید از پیشنهاد همکاری دوجانبه میان این نمایشگاه و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران استقبال کرد.

نظر شما