شناسهٔ خبر: 33077 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خسرو آقایاری : مجله تخصصی «روشنان» را به دلیل نظریات هنر متعهد و انقلابی تعطیل کردند

به گفته خسرو آقایاری سردبیر مجله «روشنان»، این مجله تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به دلیل ارائه نظریات هنر متعهد و انقلابی با پیگیری برخی از اعضای انجمن نویسندگان به تعطیلی کشیده شد.

خبرگزاری فارس: مجله تخصصی «روشنان» را به دلیل نظریات هنر متعهد و انقلابی تعطیل کردند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ خسرو آقایاری نویسنده کودک و نوجوان و سردبیر مجله تخصصی ادبیات کودک و نوجوان «روشنان» با اشاره به تعطیلی مجله «روشنان» گفت: مجله «روشنان» یکی از دو مجله تخصصی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان است که متاسفانه با دلایل گرایش های غیر مرتبط با عالم هنر و ادبیات تعطیل شده است.

این مجله که به مدت ۱۲ سال توسط کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منتشر شده بود از سوی همین کانون نیز تعطیل شده است که خسرو آقایاری در این خصوص تصریح کرد: این مجله در حدی که در دانشگاه های معتبری چون شهید بهشتی و دانشگاه شیراز به عنوان یکی از منابع و ماخذ این حوزه مطرح بود بی هیچ دلیلی تعطیل شده است.

وی افزود: در ۷۰ سال گذشته ما بیش از ۱۰ نشریه تخصصی درباره ادبیات کودک و نوجوان داشتیم که هر کدام به دلیلی منتشر نمی شوند و امروز هم فقط دو نشریه تخصصی با نام های «روشنان» و «پژوهش نامه» باقی مانده بود که با هم رقابت می کردند که روشنان تعطیل شد.

آقایاری که یکی از باسابقه ترین چهره های هنر متعهد به شمار می رود، درباره دلایل تعطیلی نشریه روشنان گفت: بعد از تغییر و تحول هایی که در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان روی داد، عده ای از روشنفکران که متعلق به انجمن نویسندگان هستند روی کار آمدند. کسانی که اتفاقا متولین مجله پژوهش نامه نیز به شمار می روند. این افراد در این مدتی که سر کار آمده اند به خود من چندین بار گوش زد کرده بودند که روشنان رقیب پژوهشنامه است که در نهایت نیز برای از سر راه برداشتن رقیب خود روشنان را تعطیل کردند.

به گفته این چهره هنر انقلاب اسلامی روشنان به دلیل ارائه نظریه های بومی و ارزشی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به تعطیلی کشیده شده است. وی در این باره گفت: این تعطیلی انتقام گیری صنفی از هنر دینی و متعهد بوده که از سوی روشنفکران اتفاق افتاده است.

نظر شما