شناسهٔ خبر: 33083 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازنگری کتب علوم انسانی در دانشکده معارف دانشگاه تهران

قائم مقام مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران از بازنگری کتب علوم انسانی در دانشکده معارف این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام رجالی تهرانی  در خصوص وضعیت رشته های علوم انسانی در دانشگاه تهران گفت: در حوزه رشته های علوم انسانی آنطور که باید و شاید حرکت جدی در راستای سخنان و خواسته های مقام معظم رهبری که فرمودند علوم انسانی اسلامی شود و ناظر بر نیازهای جامعه و کشور باشد صورت نگرفته است.

وی افزود: در حال حاضر در دانشگاه تهران در دانشکده معارف بازنگری هایی بر روی کتاب های علوم انسانی در حال انجام است و اخیرا هم دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران تاسیس شده که اقدامات مثبتی در حوزه دروس معارفی در حال انجام است.

وی افزود: برخی از کتاب های معارف هم از سوی دانشگاه معارف قم مورد بازنگری قرار گرفته و جمع بندی هایی شده تا کتاب های جدید در این حوزه برای دانشگاه ها تولید شود.

قائم مقام مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران با اشاره به روند بازنگری علوم انسانی در شورای تحول علوم انسانی گفت: متاسفانه روند این بازنگری ها به کندی صورت می گیرد و از نظر محتوایی مشکلاتی وجود دارد، چراکه نوشتن کتب درسی بسیار متفاوت با مجموعه هایی است که دست مخاطب عام قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: باید در این زمینه کار بیشتری انجام شود تا جدا از شعاری که داده می شود، اقدام اساسی صورت گیرد تا نیاز دانشجویان و جامعه با توجه به معارف بومی ایرانی و اسلامی تامین شود. متاسفانه هنوز این اقدام جدی انجام  نشده است.

نظر شما