شناسهٔ خبر: 33107 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخواست دانشگاه «چینگ های» چین برای راه اندازی رشته زبان فارسی

رئیس بخش زبان های خارجی دانشگاه قومیت های «چینگ های» چین در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان، خواستار راه اندازی رشته زبان فارسی و تامین استاد زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، این درخواست در جریان دیدار «ما فو» رئیس دانشگاه قومیت های «چینگ های» با «محمد رسول الماسیه» رایزن فرهنگی کشورمان در حاشیه برگزاری سمینار «صنعت غذای حلال» در این شهر صورت گرفته است.

«ما فو» که ریاست بخش زبان های خارجی دانشگاه قومیت های چینگ های را برعهده دارد در این دیدار با اشاره تدریس سه زبان انگلیسی، ژاپنی و عربی در دانشگاه چینگ های، راه اندازی کرسی زبان فارسی در این مرکز علمی را خواستار شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بخش عربی این دانشگاه ۷۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند، از رایزن فرهنگی کشورمان خواست در راه اندازی کرسی زبان فارسی کمک های لازم را داشته باشد.

«ما فو» همچنین خاطرنشان کرد: این مرکز علمی به دلیل اهمیتی که برای زبان های مختلف قائل است، در سال جاری تحصیلی اقدام به جذب ۳۰ دانشجو در رشته زبان عربی کرده و از حدود هفت سال پیش نیز تلاش زیادی برای راه اندازی بخش زبان فارسی داشته است.

وی یکی از دلایل عدم راه اندازی کرسی زبان فارسی در این دانشگاه را نداشتن اساتید زبان فارسی بیان و ابراز امیدواری کرد که با کمک مسئولان فرهنگی کشورمان این مهم هر چه سریعتر عملی شود.

محمدرسول الماسیه رایزن فرهنگی ایران در پکن نیز در این دیدار به مناسبات مستحکم فرهنگی میان ایران و چین اشاره کرد و گفت: در ۳۰ سال گذشته و براساس موافقت نامه های همکاری میان ایران و چین، برنامه های فرهنگی و مبادلات فرهنگی - هنری میان دو کشور به خوبی صورت گرفته است که تاسیس کرسی های زبان فارسی در دانشگاه های مختلف چین اوج این همکاریها به شمار می رود.

وی به آموزش زبان فارسی در دانشگاه های مطالعات خارجی پکن و مطالعات خارجی «شیان» اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با فراهم شدن شرایط لازم، دانشگاه قومیت های «چینگ های» نیز با جذب اساتید مورد نیاز، دارای کرسی زبان فارسی شود.

الماسیه یکی از راه های اطمینان بخش تأمین اساتید را ایجاد ارتباط میان دانشگاه «چینگ های» و یکی از دانشگاه های ایران که دارای رشته زبان چینی است، دانست.

او به همکاری میان دانشگاه شانگهای چین و دانشگاه شهید بهشتی تهران اشاره کرد و گفت: دانشگاه «چینگ های» نیز در صورت داشتن چنین ارتباطی می تواند به راحتی درخصوص تامین اساتید مورد نیاز خود اقدام کند.

نظر شما