شناسهٔ خبر: 33129 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات حضور ایران به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب مسکو

رئیس مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت:‌ هفته آینده رئیس نمایشگاه مسکو به تهران خواهد آمد تا درباره جزئیات حضور ایران به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب مسکو ۲۰۱۵ توافق کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ امیرمسعود شهرام‌نیا، رئیس مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی،  با اشاره به حضور ایران به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب مسکو گفت:‌ پیش از این قرار بود که در ایام نمایشگاه کتاب تهران رئیس نمایشگاه کتاب مسکو به ایران بیاید تا مقدمات حضور ایران در مسکو فراهم شود،‌ اما با تغییر رئیس نمایشگاه این امر محقق نشد.

وی ادامه داد:‌ رئیس نمایشگاه سن‌پترزبورگ که در پی این تغییر به ریاست نمایشگاه مسکو نیز منصوب شده،‌ قرار است در هفته آینده به ایران آمده و شرایط را مورد توافق قرار دهیم. از سوی دیگر، ما فراخوان حضور ناشران را منتشر کرده‌ و در حال برنامه‌ریزی برای چگونگی حضور هستیم. ناشرانی نیز آثار خود را عرضه کرده‌اند.

شهرام‌نیا با بیان این مطلب که هنوز بودجه حضور در نمایشگاه مسکو تأمین اعتبار نشده است،‌ نسبت به حضور نویسندگان میهمان ایران نیز گفت:‌ حضور نویسندگان بستگی به این نکته دارد که چه اندازه این نویسندگان و ناشران در حوزه روسیه کار کرده باشند و آثارشان چه اندازه به زبان روسی ترجمه شده باشد.اگر چنین باشد، حمایتی از حضورشان خواهیم داشت.

وی افزود:‌ در نمایشگاه کتاب مسکو فضایی به مساحت ۴۰۰ متر در اختیار کشور میهمان قرار می‌گیرد تا صنعت نشر آن کشور معرفی شده و ناشران بتوانند خود را معرفی کرده و مراوداتی با ناشران دیگر انجام دهند.

شهرام‌نیا در پاسخ به این پرسش که کارگروه مشترک میان وزارت ارشاد و سازمان فرهنگ و ارتباطات که به منظور بررسی حضور ایران در مسکو تشکیل شده بود‌، در چه وضعی است‌، گفت:‌ کارگروه فعال است و از سه ماه پیش جلساتی را برگزار کرده،‌ البته هنوز در زمینه نحوه حضور تصمیمات قطعی اتخاذ نشده است.

نمایشگاه کتاب مسکو از ۱۲ الی ۱۷ شهریورماه در روسیه برگزار می‌‌شود.

نظر شما