شناسهٔ خبر: 33145 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی‌ زودهنگام اسکار بر اساس اتفاقات «کن»

«کارول»، انیمیشن «درون» پیکسار و مستند «ایمی واین‌هاوس» در صدر فیلم‌هایی جای دارند که مطمئنا در اسکار جایی خواهند یافت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فستیوال فیلم کن به هالیوود یادآوری کرد که هرگز برای پیش‌بینی جوایز اسکار سال آینده زود نیست.

در جشنواره کن امسال اولین بار هاروی واینستین از اسکار حرف زد و وقتی درباره فیلم‌هایی که در راه دارد می‌گفت، قول داد که جیک جیلنهال برای نقش‌آفرینی در فیلم «بوکسور چپ دست» نامزد دریافت جایزه اسکار خواهد شد. اما او همچنین با نمایش فیلم «کارول» که بزرگترین مدعی اسکار است که در فستیوال کن به نمایش درآمد، نشان داد بیش از یک سورپرایز برای بینندگان در نظر گرفته است.

این‌ها پنج فیلم کن هستند که به احتمال زیاد در فصل جوایز اسکار به رقابت خواهند پرداخت:

«کارول»: فیلم تاد هیز که در ماه دسامبر در سینماها اکران خواهد شد مطمئنا در بخش‌های بهترین فیلم سال، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه در اسکار رقابت خواهد کرد. این فیلم باید بتواند برای کیت بلانشت در نقش زنی که از زندگی‌اش خوشحال نیست، هفتمین نامزدی اسکارش را به ارمغان بیاورد.

«درون»: در سال ۲۰۰۹ کمپانی پیکسار با فیلم «بالا» به کن آمد که موفق به کسب دومین نامزدی بهترین فیلم سال اسکار در تاریخ را برای یک انیمیشن کسب کند. پیکسار امسال هم با فیلم کمدی که داستانش درون ذهن یک دختر جوان اتفاق می‌افتد، خارج از بخش رقابتی به کن بازگشت. اگر آکادمی تعداد نامزدهای بهترین فیلم سال را همچنان بیشتر از پنج فیلم نگه دارد، «درون» شانس خوبی برای نامزد شدن خواهد داشت. این فیلم در حال حاضر شانس اول دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن سال نیز هست، اما باید با «دایناسور خوب» پیکسار که ماه نوامبر اکران می‌شود رقابت کند.

«سیکاریو»: فیلم درام درباره مواد مخدر ساخته دنیس ویلنوو نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد، مخصوصا به خاطر نقش‌آفرینی پرقدرت ستاره‌اش امیلی بلانت که در نقش یک مامور اف‌بی‌آی ظاهر شده است. این فیلم کمپانی لاینزگیت که در ماه سپتامبر اکران می‌شود، بالاخره می‌تواند اولین نامزدی اسکار را برای بلانت به همراه داشته باشد.

«ایمی»: با وجود اینکه بخش مستندهای آکادمی نشان داده از مستندهایی که درباره چهره‌های مشهور است خیلی خوشش نمی‌آید، فراموش کردن اینکه اعتیاد چطور خواننده محبوبی مانند ایمی واین‌هاوس را نابود کرد ممکن است، راحت نباشد. این فیلم اشک تماشاچیان کن را نیز درآورد.

«پسر سائول»: نظر جامع در جنوب فرانسه این است که بخش فیلم خارجی زبان اسکار، اگر جایزه‌اش را به «Son of Saul» ندهد، مطمئنا جایی برای نامزد کردن اولین ساخته لازلو نمس پیدا خواهد کرد. کمپانی سونی پیکچرز کلاسیکس تلاش بسیاری کرد تا این درام هولوکاستی از مجارستان را بخرد.

نظر شما