شناسهٔ خبر: 33147 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ماده واحده مصونیت قضایی آزاداندیشان در دانشگاه‌ها در مرحله تصویب

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها در خصوص ابلاغ ماده واحده «مصونیت حقوقی و قضایی آزاداندیشان» گفت: این ماده واحده در مرحله آخر تایید و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام روح‌الله شاطری با اشاره به جلسه این هفته شورای اسلامی شدن دانشگاه ها گفت: در جلسه این هفته شورای اسلامی شدن دانشگاه ها اقدامات و سیاست های دارای اولویت نظام فرهنگی تربیتی تصویب نهایی شد و به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

وی در خصوص ابلاغ ماده واحده «مصونیت حقوقی و قضایی آزاداندیشان» نیز گفت: این ماده واحده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده و در مرحله آخر تایید و تصویب این شورا قرار دارد .

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها موظف شده بود با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم حقوقی و قضایی درجهت حمایت از آزاد اندیشان، و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه و رونق فضای آزاد اندیشی اقدام کند.

بر این اساس، ماده واحده ای از جمع نظرات نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت کشور، قوه قضائیه، نهادهای امنیت ملی تهیه کرد، و پس از بررسی در شورای اسلامی شدن به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شد که در حال حاضر مراحل نهایی تصویب در شورا را طی می کند.

پس از تصویب این ماده واحده ، مصوبات شورا به وزرای علوم و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ابلاغ می‌شود تا به ذی‌نفعان یعنی مدیران دانشگاه‌ها ابلاغ کنند که آنان بدانند از مصونیت قضایی و امنیتی پس از حضور قانونمند در کرسی آزاد اندیشی برخوردار هستند.

نظر شما