شناسهٔ خبر: 33158 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارنامه عزت‌الله فولادوند بررسی می‌شود

پژوهشکده تاریخ اسلام نشست «بررسی کارنامه عزت‌الله فولادوند» را سه‌شنبه 19 خردادماه برگزار می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست «بررسی کارنامه عزت الله فولادوند» از سلسله نشست‌های علمی گروه تاریخ و همکاری میان رشته‌ای پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار می‌شود.

در این نشست عزت‌الله فولادوند، مصطفی ملکیان، حسینعلی نوذری، هاشم آقاجری، محمد مالجو و داریوش رحمانیان حضور دارند و سخنرانی می‌کنند.

این نشست سه‌شنبه ۱۹ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در پژوهشکده تاریخ اسلام به نشانی تهران، خیابان شهید عباس‌پور، خیابان رستگاران، کوچه شهروز شرقی، شماره ۹ برپا می‌شود.

عزت‌الله فولادوند (متولد ۱۳۱۴ در اصفهان)، مترجم آثار فیلسوفان صاحب نام در ایران است. پدرش قاضی دادگستری بود. او پس از گذراندن تحصیلات پایه در تهران، ابتدا برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و به علت برخی مشکلات دوباره به ایران بازگشت و دوره دبیرستان را به پایان رسانید. سپس به پاریس رفت و در آنجا به مدت دو سال مشغولِ تحصیل در رشته پزشکی شد. پس از مطالعه کتابِ مسائل فلسفه اثر برتراند راسل پزشکی را رها کرد و برای تحصیلِ دانشِ فلسفه عازمِ آمریکا شد و دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای فلسفه را در دانشگاه کلمبیا گذراند. از استادان او می‌توان به آرتور دانتو، رابرت کامینگ و سیدنی مورگن بسر اشاره کرد.

عزت‌الله فولادوند از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۹ در سمت‌های مختلف در شرکت ملی نفت ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به کار بوده‌ است. در کنار فعالیت‌های شغلی، به فعالیت‌های فرهنگی نیز پرداخت و چندین ترجمه از او در همان سال‌ها منتشر شد. ترجمه کتاب‌های «فلسفه کانت» و «آگاهی و جامعه» به ترتیب در دوره‌های هشتم و نهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده‌اند.

نظر شما