شناسهٔ خبر: 33169 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساخت سالنهای جدید سینمایی مافیای اکران را ازبین می‌برد

حبیب اسماعیلی پخش کننده و تهیه کننده سینما گفت:ساخت سالن‌های جدید آن هم از سوی بخش خصوصی، مباحثی که پیشتر درباره مافیای اکران و... مطرح می شد از بین می برد و همه آثار در شرایط عادلانه ای اکران خواهند شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ حبیب اسماعیلی پخش کننده و تهیه کننده سینما به جریان سالن سازی در کشور اشاره کرد و گفت: پخش کنندگان و تهیه کنندگان افتتاح همه این سالن ها از جمله سالن سینما فیروزه مشهد را به فال نیک می گیرند و همه از ایجاد جریان سالن سازی در کشور رضایت دارند.

وی یادآور شد: خوشبختانه هر سال چراغ چند سالن سینمایی در کشور روشن می شود؛ سال گذشته پردیس سینمایی کورش افتتاح شد که اثر بسزایی در افزایش فروش فیلم های سینمایی داشت.

این پخش کننده سینما اظهار کرد: در سال ۱۰۰ فیلم در کشور تهیه می شود که از این تعداد ۶۰ فیلم اکران مطلوبی دارند و این مهم به دلیل فقدان تعداد سالن است و الباقی فیلم‌ها در نوبت های کمتر نمایش داده می‌شوند از این رو ساخت سالن های جدید، فضای بهتری را برای نمایش آثار فراهم می‌کند.

اسماعیلی تاکید کرد: ساخت سالن‌های جدید آن هم از سوی بخش خصوصی، مباحثی که پیشتر درباره مافیای اکران و... مطرح می شد از بین می برد و همه آثار در شرایط عادلانه ای اکران خواهند شد.

وی گفت: در کشور تعداد سینماها اندک است و این تعداد پاسخگوی تولید نیست لذا باید شرایط ما به گونه ای شود که با ساخت سالن های بسیار، سینماداران به دنبال جذب اکران فیلم خوب باشند و فیلمسازان به دنبال یافتن سینما برای اکران آثارشان نروند.

این تهیه کننده سینما با تقدیر از زحمات مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر در تجهیز سالن های نوساز در تهران و شهرستان ها یادآور شد: این مدیر سینمایی نهایت همراهی را با بخش خصوصی دارد و حمایت های موسسه سینما شهر موجب شده شاهد ساخت و تجهیز سینماهای جدید در سراسر کشور باشیم.

اسماعیلی افزود: تعداد مخاطبانمان در شهرستان ها دو برابر تهران است اما آنان به دلیل عدم وجود سالن های بهینه، کمتر سینما می روند و ساخت سینماهایی مانند شهر فیروزه در مشهد می تواند به افزایش مخاطبان سینما کمک کند.

وی تاکید کرد: وجود سینماهایی شبیه به پردیس هویزه مشهد، در استان های مختلف ضروری است و امیدوارم این مهم در جریانسازی سالن سازی اتفاق بی افتد.

این پخش کننده سینما با بیان اینکه می توان با حذف بسیاری از هزینه های غیر ضروری، سالن ساخت گفت: باید از کسانی که در شهرستان ها به دنبال سالن سازی سینما هستند حمایت کنیم و بر تعداد سالن های سینمایی کشور بی افزاییم.

نظر شما