شناسهٔ خبر: 33172 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چینی‌ها هم به دیدن «سرزمین فردا» نرفتند

فیلم «سرزمین فردا» افسانه علمی تخیلی با بازی جرج کلونی و بریت رابرتسون در چین هم با اقبال چندانی روبه رو نشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ «سرزمین فردا» در اولین روز اکرانش سه شنبه در چین به نمایش درآمد و کمتر از ۳ میلیون دلار فروش کرد.

این فیلم که شروعی آرام را در چین تجربه کرده، در آمریکا هم هرچند در راس جدول فروش قرار گرفت، اما آغازی کم‌فروغ را با ۴۱ میلیون دلار رقم زد و پایین تر از انتظار تحلیلگران و آنچه کمپانی سازنده‌اش به آن امید داشت، ظاهر شد.

«سرزمین فردا» در نخستین روز اکرانش در چین ۲.۶ میلیون دلار فروخت که در مقایسه با فروش اولین روز «سریع و خشمگین ۷» که با فروش ۶۸ میلیون دلار همه رکوردها را در این کشور شکست، بسیار پایین به نظر می‌رسد.

این در حالی است که جرج کلونی و همسرش راهی توکیو شدند تا با حضور در برنامه‌های معرفی فیلم بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

این فیلم که با داستانی اوریجینال نوشته براد بِرد با همکاری دیمن لیندلوف و به کارگردانی خود بِرد جلوی دوربین رفته با بودجه ۱۸۰ میلیون دلاری ساخته شده است.این فیلم در اولین آخر هفته نمایشش ۲۶.۷ میلیون دلار در بازارهای خارجی فروش کرد.

«سرزمین فردا» در روسیه ۳.۶ میلیون و در مکزیک ۲.۸ میلیون دلار فروخت. اما این فیلم در همه بازارهای آسیا از جمله هنگ کنگ، اندونزی، مالزی، سنگاپور و تایلند در راس فهرست ایستاد. در کشورهای اسپانیا، استرالیا، ژاپن ، کره و برزیل نیز استقبال از این فیلم خوب بود.

اما رقم به دست آمده از فروش روز اول در چین خوب نبود، به ویژه وقتی بدانیم فیلم‌های علمی تخیلی هالیوود معمولا در این سرزمین با اقبال وسیعی روبه‌رو می‌شوند. «بین ستاره‌ای» سال پیش در چین ۱۲۲ میلیون دلار فروش کرد و «جاذبه» در سال ۲۰۱۳ فروشی ۷۲ میلیون دلاری را در بازار این کشور ثبت کرد. حتی «ژوپیتر صعودی» اپرای فضایی اندی و لانا واچوفسکی که در بازار داخلی شکست خورد، در چین فروشی ۴۴ میلیون دلاری را برای کمپانی برادران وارنر در اوایل امسال در این کشور رقم زد. با این حال فیلم علمی تخیلی جانی دپ با عنوان «برتری» با فروش ۲۰ میلیون دلاری، دیگر فیلم ناموفق علمی تخیلی در بازار این کشور در سال ۲۰۱۴ بود.

در هر حال اگر «سرزمین فردا» با ذائقه چینی‌های جور در نیاید دیسنی می‌تواند خودش را با فروش ۲۰۰ میلیون دلاری «انتقام جویان: عصر اولتران» دلخوش نگه دارد.

نظر شما