شناسهٔ خبر: 33203 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگاهی طنز به «بحران ازدواج»/ ماه رمضان شاهنامه‌خوانی می‌کنیم

عظیم موسوی نویسنده و کارگردان تئاتر از تلاش برای روی صحنه بردن سه اثر نمایشی در آینده ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد قرار است برنامه شاهنامه‌خوانی و نقالی را در ایام ماه مبارک رمضان برگزار کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عظیم موسوی نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر درباره فعالیت های اخیرش گفت: به تازگی نگارش یک نمایشنامه کمدی به نام «بحران ازدواج» را به پایان رسانده ام و در حال رایزنی با تماشاخانه ایرانشهر هستم تا در صورت موافقت این اثر نمایشی را به صحنه ببرم. داستان این نمایشنامه در خانه ای مثل «خانه قمرخانم» اتفاق می افتد و همه زن های این خانه یا شوهرشان را از دست داده و بیوه هستند و یا هنوز ازدواج نکرده و به دنبال شوهر می گردند که در این راستا اتفاقات بامزه و کمدی رخ می دهد.

وی ادامه داد: این نمایش یک کمدی اجتماعی است و حرف اصلی اش این است که مردم باید با هم صادق باشند و اگر این صداقت در رفتار و کردارشان مشخص باشد مسائل و مشکلاتشان راحت تر برطرف خواهد شد.

کارگردان نمایش «رسم عاشقی» یادآور شد: همچنین قصد دارم دو نمایشنامه «نقاشی» نوشته اوژن یونسکو و «مضرات دخانیات» نوشته آنتوان چخوف را که مدتی قبل دراماتورژی کرده ام به صورت همزمان به صحنه ببرم. نمایشنامه «مضرات دخانیات» را با نام «گفتگو بهتر بود از بق‌بقو» بازنویسی کرده ام که احتمالا در تماشاخانه سه نقطه اجرا خواهد شد.

موسوی متذکر شد: قرار است برپایی آیین های نمایشی ماه رمضان به انضمام نقل های موسیقایی و شاهنامه خوانی را به مدت ۱۶ روز در ایام ماه مبارک رمضان در محوطه برج میلاد اجرا کنیم. این برنامه ها به همت حسین پارسایی در خیمه هایی که در محوطه باز برج میلاد برپا می شود، به نمایش درمی آیند که من بخش قهوه خانه ای این پروژه را بر عهده دارم.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت هایش متذکر شد: همچنین مدتی است برای تعدادی از جوانان علاقمند به بازیگری که تجربه بازی در چند فیلم سینمایی نیز داشته اند، کلاس های آموزش بازیگری و بدن و بیان برگزار می کنم. از آنجا که شهریه کلاس های بازیگری بسیار گران است تصمیم گرفتم تا علاقمندان این حرفه را آموزش دهم و تنها هزینه پلاتو را از آنها بگیرم چون این، تنها کاری است که از دست من برای آموزش نسل جوان برمی آید.

نظر شما