شناسهٔ خبر: 33230 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تأسیس پژوهشگاه میان رشته‎ای قرآن کریم

رئیس جهاددانشگاهی گفت: در تلاشیم فعالیت های آموزشی جهاددانشگاهی را به سوی رفع نیازهای ضروری کشور سوق دهیم و خدمتی نو و بدیع به جامعه ارائه کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ حمیدرضا طیبی در دیدار معاونان آموزشی واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور با آیت‌الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: برنامه پنجم توسعه جهاددانشگاهی، تدوین شده و طبق این برنامه، تلاش کردیم تا تمامی واحدهای جهاددانشگاهی در جهت تأمین نیاز ملی و بومی منطقه قدم بر‌دارند.

 

وی گفت: هم‎‏اکنون در حوزه آموزش جهاددانشگاهی در سطح کشور، دو دانشگاه، هفت موسسه آموزش عالی، 43 مرکز علمی کاربردی و 132 مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت در حال فعالیت هستند و این آمار نشان می‌دهد که ما سهم خوبی را در حوزه آموزش کشور دارا هستیم.

 

طیبی یادآور شد: برای جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی نیز در تدوین برنامه پنجم توسعه فعالیت های شاخصی علاوه بر فعالیت های قبلی در حوزه پژوهش و فناوری، انرژی های نو (باد، خورشید، زمین گرمایی)، توسعه درمان ناباروری و سلول های بنیادی و تخصصی تر کردن خدمات آموزشی علمی کاربردی در نظر گرفته ایم که امیدوارم نتایج مفید بسیاری برای استان و کشور داشته باشد.

 

وی اندیشه تشکیل این نهاد انقلابی را احساس نیاز دانشگاه ها و کشور به توسعه فرهنگی، علمی و فناوری بعداز انقلاب اسلامی عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه امروز جهاددانشگاهی با عزمی راسخ و نیروهایی جهادگر در راستای رشد و توسعه علمی، فرهنگی، آموزشی، فناوری و کمک به اشتغال در تلاش بوده و توفیقات بسیاری را در این زمینه کسب کرده است.

 

طیبی افزود: در حوزه فرهنگی نیز طرح «هفت شهر شایستگی» را برای دانشجویان به اجرا گذاشتیم که تمامی واحدهای جهاد دانشگاهی ملزم به اجرای آن هستند. ازسویی در آینده ای نزدیک با تأسیس پژوهشگاه میان رشته ای قرآن کریم فعالیت های قرآنی جهاد دانشگاهی افزایش می یابد.

 

وی گفت: در حوزه پزشکی نیز خوشبختانه در بخش داروهای نوترکیب هم‌سطح با دنیا عمل می کنیم و دلیل این امر نیز ورود به موقع و آگاهانه با نیروهای مجرب و متخصص به این حوزه است.

نظر شما