شناسهٔ خبر: 33231 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست علمی تأملی در بنیان هستی شناسانه علوم انسانی

گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی تأملی در بنیان هستی شناسانه علوم انسانی را در روز شنبه ۹ خرداد برگزار می کند.

 فرهنگ امروز: بنابر اعلان گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ‌هدف از برگزاری این نشست بحث و تبادل نظر در باب ماهیت علوم انسانی و بررسی امکان علوم انسانی دینی است که توسط مهدی معین زاده استادیار گروه فلسفه علم و فنّاوری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ارائه می شود.

 

   بررسی مناقشه علوم انسانی در مغرب زمین، بازسازی علوم انسانی غیرپوزیتیو بر اساس مفاهیم فرهنگ، اعتبار، ذوق و پیشنهاد مدل «اجمال و تفصیل» برای فهم سیر علوم انسانی غیر پوزتیو از جمله مهمترین محورهای این نشست علمی است.

   ارائه کننده سعی دارد در خلال این نشست علمی به سئوالاتی نظیر، مفاهیم فرهنگ و اعتبار چگونه تلقی غیرپوزیتیو از علوم انسانی را قوام داده اند؟ حوزه ابژکتیو علوم انسانی کدام است؟ ابژه علوم انسانی به لحاظ هستی شناسانه چه خصلتی دارد؟ و تلقی غیرپوزتیو از علوم انسانی را چگونه می توان براساس انگاره «اجمال و تفصیل» بازآرایی کرد؟ پاسخی درخور ارائه دهد.

   دبیر نشست علمی یاد شده سیدمحمدتقی موحد ابطحی محقق گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که در روز شنبه ۹ خرداد از ساعت ۹.۳۰ تا ۱۱ در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، جنب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و شرکت در آن برای کلیه علاقه مندان آزاد است.

 

نظر شما