شناسهٔ خبر: 33243 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رقابت ۵۶۰هزار نفر در آزمون ارشد آزاد/ اعلام نتایج در نیمه شهریور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در حاشیه بازدید از آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ این دانشگاه در واحد علوم و تحقیقات، از رقابت ۵۶۰ هزار داوطلب در ۷ گروه آزمایشی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر حمید میرزاده گفت: این آزمون در ۶ نوبت طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در ۳۱ استان کشور برگزار می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی، از وجوه خاص برگزاری این آزمون را بومی گزینی دانست و این موضوع را اقدامی موثر در جهت افزایش آرامش خانواده ها و دارای آثار اجتماعی مثبت دانست.

وی افزود: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴، ۴۴ درصد شرکت کنندگان را بانوان و ۵۶ درصد را آقایان تشکیل می دهند.همچنین جوان ترین داوطلب شرکت کننده در این آزمون، فردی ۱۷ ساله و مسن ترین داوطلب، فردی ۸۰ ساله است.

میرزاده با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در آزمون سال ۹۴ کمتر از سال گذشته نیست، گفت: نتایج این آزمون در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری اعلام می شود و در تمامی رشته محل هایی که دارای کارشناسی ارشد هستند، آزمون مذکور برگزار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به بحث کیفی سازی در آموزش، گفت: خوشبختانه میانگین پذیرش به استاندارد آموزشی نزدیک شده است و یکنواختی پذیرش در سراسر استان ها توزیع شده به طوری که در همه استانها امکان ادامه تحصیل برای علاقمندان فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: توزیع مناسب آموزش باعث افزایش تقاضا شده است و از آنجایی که خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به اکثر شهرها رفته، شاهد توزیع بهتر آموزش و افزایش علاقمندی به تحصیلات تکمیلی هستیم.

دکتر میرزاده گفت: بیشترین شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ در رشته حقوق با ۷۰ هزار متقاضی و سپس مدیریت و حسابداری است.

وی از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه در نهایت دقت و صحت خبر داد.

وی همچنین از اعلام نتایج نهایی دکتری با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در نیمه دوم شهریور ماه و اعلام نتایج دکتری پژوهش محور در اواخر خرداد ماه سال جاری خبر داد.

 دکتر مجتبی علوی فاضل، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه میانگین سنی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد امسال ۲۲ سال است، گفت: این عدد نشان دهنده آن است که دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی موفق عمل کرده و سطح تحصیلات عالی در بین جوانان کشور افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آزمون مذکور در ۱۲۵ مجموعه امتحانی و در ۶ نوبت برگزار می شود، گفت: در هر نوبت بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار داوطلب شرکت کننده در ۷ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و هنر با یکدیگر به رقابت می پردازند.

علوی فاضل، جوان ترین داوطلب را فردی ۱۷ ساله از شهر تبریز و متقاضی رشته تربیت بدنی و مسن ترین داوطلب را فردی ۸۰ ساله از همدان و متقاضی رشته روانشناسی معرفی کرد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: حدود ۶۳ هزار نفر از داوطلبان از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان فعال، آزادگان، شاهد و رزمندگان هستند.

وی با بیان اینکه هیچ محدویت سنی، جنسی و منطقه ای در پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد نداریم، گفت: تنها ملاک انتخاب، نمره کسب شده است و هر داوطلب دارای ۱۰۰ انتخاب بوده که این موضوع نشان دهنده آن است که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل یک تقاضای اجتماعی و ما آموزش را وظیفه دانشگاه می دانیم.

نظر شما