شناسهٔ خبر: 33247 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرا نشدن «لیپ سینک» به دلیل مشکل فنی بود/ حاشیه سازی نکنید

امیر مرسلی دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران دلیل اجرا نشدن نمایش «لیپ سینک» در سانس اول را مشکل فنی ذکر کرد و گفت این اثر نمایشی برای اجرا در جشنواره هیچ مشکل حاشیه ای نداشته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امیر مرسلی دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران درباره حاشیه هایی که پیرامون اجرای نمایش «لیپ سینک» به وجود آمده، گفت: نمایش «لیپ سینک» به کارگردانی پویش فروزنده از دانشکده سوره یک کار کلاسی بود که از طرف هیات داوران برای حضور در بخش بین الملل جشنواره پذیرفته شده است اما به دلیل مشکلات فنی که برای نمایش پیش آمد گروه نتوانستند نمایش را به اجرای اول برسانند اما کار برای اجرای دوم آماده و برای داوران به صحنه رفت.

وی درباره اجرای نمایش بدون حضور تماشاگران توضیح داد: از آنجا که نمایش نتوانسته بود در سانس اول به صحنه برود برخی از مخاطبان به خاطر اینکه فکر می کردند نمایش به اجرای دوم نخواهد رسید از سالن استاد انتظامی رفته بودند بنابراین اجرای دوم نمایش با حضور داوران و خانواده گروه نمایشی که از قبل به سالن آمده بودند، اجرا شد.

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی درباره شایعاتی مبنی بر اینکه این نمایش مضمونی سیاسی دارد و به همین دلیل اجازه اجرا پیدا نکرده است، عنوان کرد: نمایش «لیپ سینک» یکی از نمایش هایی بود که در مرحله انتخاب آثار، امتیاز بالایی کسب کرد و توانست به بخش بین الملل جشنواره راه یابد. در مرحله بازبینی ۲ مورد اصلاحیه به این نمایش وارد شد که کارگردان اثر این موارد را برای اجرا در جشنواره رعایت و اصلاح کرد. جز این ۲ مورد نمایش «لیپ سینک» هیچ مشکل دیگری برای اجرا نداشته است اما متاسفانه در روزهای اخیر جو نامناسبی پیرامون این نمایش درست شده و شایعات نادرستی بر سر زبان ها افتاده که باعث سوءبرداشت شده است.

مرسلی در پایان متذکر شد: از همین جا اعلام می کنم نمایش «لیپ سینک» هیچ مشکل نظارتی برای اجرا نداشته و دلیل اجرا نشدنش مشکلات فنی بوده است. امیدوارم دیگر شاهد بروز چنین مسائلی برای جشنواره ای که تلاش می کند بدون حاشیه راهش را ادامه دهد به وجود نیاید.

نمایش «لیپ سینک» به کارگردانی پویش فروزنده داستانی در ارتباط با نقل نمایش های شادی آور زنانه دارد. اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران فردا شنبه ۹ خرداد ماه در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار می شود.

نظر شما