شناسهٔ خبر: 33275 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲۶ خرداد؛ رونمایی از کتاب «تاریخ جامع ایران»

مجموعه ۲۰ جلدی تاریخ جامع ایران، علاوه بر تاریخ سیاسی کشور، به جامعه، فرهنگ و هنر نیز پرداخته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  مجموعه نفیس ۲۰ جلدی «تاریخ جامع ایران» تنها مشتمل بر تاریخ سیاسی ایران نیست بلکه تاریخ اجتماعی و فرهنگی همچون تاریخ هنرها، علوم، ادبیات و همه زمینه‌هایی را که در حوزه تاریخ به معنای عام آن می‌گنجد، بر حسب ادوار تاریخی در بردارد.

بیش از ۱۷۰ نویسنده و محقق در گردآوری مجموعه ۲۰ جلدی تاریخ جامع ایران که ۲۶ خرداد ماه رونمایی می‌شود، همکاری داشته‌اند.

این مجموعه، مشتمل بر وجوه مختلف تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران از دوران پیش از اسلام تا انقراض قاجار است که تحقیق و تدوین آن در «مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی»، ۱۴ سال به طول انجامیده و بیش از ۱۷۰ تن از چهره‌های برجسته و شناخته‌شده‌ در مشاوره، نگارش، تدوین و ویرایش آن همکاری داشته‌اند.

این مجموعه زیرنظر کاظم موسوی بجنوردی منتشر می‌شود و حسن رضایی باغ‌بیدی و محمود جعفری دهقی (به عنوان سرویراستاران دوره ایران باستان) و صادق سجادی (به عنوان سرویراستار دوره اسلامی) در گردآوری آن نقش داشته‌اند.

همچنین مرحوم ایرج افشار، مرحوم شرف‌الدین خراسانی، مرحوم عنایت‌الله رضا، سیدجواد طباطبایی و فتح‌الله مجتبایی مشاوران تاریخ جامع ایران بوده‌اند.

«مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی» بیش از سه دهه در زمینه تدوین و انتشار دائرةالمعارف‌های اسلامی، عمومی، تخصصی و دیگر مراجع علمی فعالیت داشته است.

مجموعه ۲۰ جلدی تاریخ جامع ایران، طی مراسمی در ۲۶ خرداد ماه ۹۴، رونمایی می‌شود.

نظر شما