شناسهٔ خبر: 33286 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرط استخدام حق التدریس‌ها در دانشگاه فنی حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای وضعیت استخدام حق التدریسی های آموزشکده های فنی و حرفه ای را تشریح کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر مسعود شفیعی در خصوص آخرین وضعیت حق التدریس های دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی مصوب کرد، آموزش و پروش برای استخدام حق التدریسی‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: درسال ۹۰ که آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از آموزش و پرورش جدا شده و به دانشگاه فنی و حرفه ای ملحق شدند، آموزش و پرورش اعلام کرد، افرادی که دراین آموزشکده ها حق التدریس هستند را استخدام نمی کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: برهمین اساس این افراد با ارسال نامه ای به معاونت ریاست جمهوری وقت و مرکز پژوهش های مجلس خواستار روشن شدن وضعیت استخدام خود شدند.

وی ادامه داد: نظر معاونت ریاست جمهوری وقت و مرکز پژوهش های مجلس این بود که باید آموزش و پرورش این افراد را جذب و استخدام کند و دانشگاه فنی و حرفه ای مسئولیتی در قبال آنها ندارد، ولی از دانشگاه فنی و حرفه ای نیز درخواست شد همکاری لازم را با این افراد داشته باشند، تا حقی از آنها تضییع نشود.

شفیعی یادآورشد: دانشگاه فنی و حرفه ای آمادگی دارد از همکاری حق التدریسی هایی که دکتری و فوق لیسانس دارند، استفاده کند به شرطی که بودجه آن افراد به بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه شود.  

وی ادامه داد: بودجه ای که دانشگاه برای حق التدریسی ها سالانه هزینه می کند ۷ میلیارد تومان است در صورتی که استخدام شوند، این هزینه ۶۷ میلیارد تومان می شود.

شفیعی افزود: با تمام این مسایل دانشگاه فنی و حرفه ای سعی کرده ، تعدادی از این حق التدریسی ها را که در فراخوان ۹۱ جذب هیات علمی شرکت کرده و از طریق جذب وزارت علوم معرفی شده اند را در اولویت جذب قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است با مجوز سازمان مدیریت تعدادی سرپرست آزمایشگاه نیز استخدام کنیم که دراین مورد نیز حق التدریس ها در اولویت قرار دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه کرد: تعداد حق التدریسی ها کمتر از ۳ هزار نفر بوده که بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از آنان دکتری و کارشناس ارشد هستند که دانشگاه فنی و حرفه ای با آنها احساس همدری کرده و درصورت تامین بودجه به مرور زمان آنها را جذب خواهد کرد.

نظر شما