شناسهٔ خبر: 33297 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگاه «تحلیل شیعه شناسی غرب» برگزار می‌شود

کارگاه تحلیل شیعه شناسی غرب (دربارة اصول عقاید شیعه دوازده امامی) به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

 

شیعه

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز؛ گروه تاریخ و تمدن غرب پژوهشکده غرب‌شناسی و علم‌پژوهی در نظر دارد کارگاه آموزشی یک روزه‌ای با عنوان «تحلیل شیعه شناسی غرب (دربارة اصول عقاید شیعه دوازده امامی)» برگزار  نماید. در این کارگاه که توسط خانم دکتر صانع‌پور مؤلف کتاب «شیعه‌شناسان غربی و اصول اعتقادات شیعه دوازده امامی» تشکیل خواهد شد، با محور قرار دادن این فرضیه که شیعه دوازده امامی با تبعیت از امامانش در رویکردی استدلالی و عقل گرایانه، عدل و امامت را برسه اصل بنیانی دین یعنی توحید، نبوت و معاد افزوده است که در این کارگاه آموزشی آراء برخی شیعه شناسان غربی با توجه به شاخصة گفته شده بررسی و ریشه یابی می شود؛ شیعه شناسانی مانند: مادلونگ، بارآشر، کلبرگ، اشمیتکه، بوکلی، هالم، کرامر، لوفت، ترنر، وینترز، وات و کوربن. به نقد و بررسی آراء این شیعه شناسان و توضیح روش‌شناسی آنها خواهد پرداخت.

با این توضیحات هدف اصلی از تشکیل این کارگاه آشنایی با رویکرد های دین شناسانة غرب به شیعه دوازده امامی و ارزیابی میزان روشنگری متفکران و متکلمان شیعه در مورد استدلالی بودن اعتقادات شیعی، خواهد بود.

این کارگاه یک روزه، روز دوشنبه ۲۵ خردادماه و از ساعت ۹ صبح در محل سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

به تمامی شرکت کنندگان گواھی علمی و معتبر شرکت در دوره کاربردی و تخصصی ارائه خواھد شد.

ھزینه ثبت نام این کارگاه برای عموم ۴۰۰۰۰۰ ریال تعیین شده است و برای دانشجویان با ارائه کارت معتبر ۳۰۰۰۰۰ریال می باشد.

مهلت ثبت نام تا تاریخ ۲۳ خردادماه ۱۳۹۴ تعیین شده است.

متقاضیان با مراجعه به سایت پژوهشگاه فرم ثبت نام کارگاه‌ها را دریافت و پس از  تکمیل،  به همراه  کپی کارت ملی و فیش واریزی تحویل دهند یا اسکن مدارک خود را به آدرس ایمیل workshop.ihcs@gmail.com  ارسال نمایند. ارائه اصل فیش در روز کارگاه الزامی است.

شماره حساب ۵۱۰۹۷۸۹۲۱۳

کد شناسه واریز ۹۹۰۰۰۸۰۸۱۸۱

بانک ملت (شعبه سرچشمه کد۶۴۳۹۴)

به نام درآمدهای اختصاصی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

شماره تماس: ۳ – ۸۸۰۴۶۸۹۱  و ۰۹۱۱۲۵۳۶۴۹۲

علاقه مندان برای ثبت نامه می توانند به آدرس بزرگراه کردستان، نبش خیابان ۶۴ غربی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، گروه تاریخ و تمدن غرب مراجعه کنند.  این کارگاه در محل سالن اندیشه واقع در بزرگراه کردستان، نبش خیابان ۶۴ غربی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

    نظر شما