شناسهٔ خبر: 33313 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرایط حضور در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۵

شرایط و ضوابط حضور در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۵ از سوی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اعلام شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ غرفه‌ ملی جمهوری اسلامی ایران در بخش ناشران عمومی نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۵ توسط مؤسسه‌ نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برپا خواهد شد. مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران شرایط و ضوابط حضور در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه را اعلام کرده است. این شرایط به شرح زیر است:

 یک- درخواست فضای مستقل در غرفه‌ی ملی ایران 
ناشرانی که علاقه‌مند به دریافت فضای مستقل در غرفه‌ ایران هستند، می‌توانند از طریق مراجعه به سایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران مراحل ثبت‌نام را انجام دهند. ثبت‌نام صرفاً از طریق پایگاه اینترنتی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی (http://www.icfi.ir) صورت‌ خواهد پذیرفت.

فضای اختصاص‌ داده‌ شده برای هر ناشر ۴ مترمربع و با ظرفیت تقریبی نمایش پنجاه عنوان کتاب است. علاقه‌مندان برای اختصاص فضای بیشتر می‌توانند درخواست خود جهت بررسی را به این مؤسسه ارائه کنند. به علت محدودیت جا، پذیرش این درخواست‌ها نیز محدود و در ازای دریافت بخشی از هزینه‌های غرفه از ناشران محترم است. تفاهمنامه همکاری میان مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و ناشر/مؤسسه/ آژانس/.../ منعقد و مبنای همکاری خواهد بود و بر این اساس مبالغ پس از هماهنگی با مؤسسه، به شماره حساب قرض‌الحسنه ۰۳۱۰۶۶۶۹۷۸۰۰۵نزد بانک صادرات شعبه کالج کد ۲۶۶ به نام مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران واریز و اصل فیش به بخش مالی موسسه تحویل داده شود.

بر این اساس افرادی که مایل به حضور به شکل مستقیم هستند، لازم است حداکثر تا اول تیرماه با ثبت‌نام در سایت و سپس مراجعه به مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران واقع در تهران، خیابان انقلاب، بین فلسطین و صبای جنوبی، شماره ۱۰۸۰، طبقه چهارم، بخش نمایشگاه‌های خارجی و یا تماس با شماره تلفن ۶۶۴۱۵۵۴۰ هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند.
 

امکانات فراهم شده توسط مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران

    ارسال کتب منتخب و  بار ناشران  به فرانکفورت و حمل رایگان حداکثر تا پانزده کیلوگرم
    حضور در غرفه ملی ایران شامل طراحی، غرفه آرایی و واگذاری امکانات
    همکاری در اخذ ویزا از سفارت آلمان در ایران
    در اختیار قراردادن فضای برگزاری جلسات با هماهنگی قبلی
    امکان استفاده از مترجم مستقر در غرفه با هماهنگی قبلی
    درج مشخصات فارسی و چکیده‌ انگلیسی عناوین منتخب درکاتالوگ کتاب‌های ایرانی عرضه شده در فرانکفورت ۲۰۱۵ به صورت رایگان در صورت ارائه تمامی مشخصات به زبان انگلیسی حداکثر تا تاریخ ۲۰ مردادماه۱۳۹۴ یک عدد بلیط ورودی نمایشگاه فرانکفورت به مدت ۷ روز حاوی حمل و نقل رایگان در ایام نمایشگاه در شهر فرانکفورت.

      تعهدات ناشر/ مؤسسه/ آژانس/ .../

      انتخاب کتب مناسب و قابل عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران

      مسئولیت معرفی و مذاکره برای آثار خود در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران
      معرفی یک نفر به عنوان فرد حاضر در غرفه ناشر  به صورت ثابت (contact person) حداکثر تا تاریخ یکم مردادماه ۱۳۹۴ به مؤسسه
      تقبل تمام هزینه‌ها و انجام اقدام‌های مربوط به امور ویزا، تهیه بلیط، اقامت و رفت وآمد نماینده اعزامی ناشر به نمایشگاه فرانکفورت.

        ۲ - ارسال کتاب: 
        از هر ناشر حداکثر ۷ عنوان کتاب انتخاب خواهد شد. ناشرانی که مایل به عرضه‌ی کتاب‌های خود بدون حضور در نمایشگاه و یا غرفه هستند، می‌توانند یک نمونه از هفت کتاب منتخب خود را با رعایت شرایط زمانی (حداکثر تا پایان وقت اداری یکم مردادماه ۱۳۹۴)) و ضوابط زیر، ابتدا در سایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ثبت و پس از تأیید ارسال کنند.
         

        کتب ارسالی باید دارای مجوز وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی بوده و به شکل قانونی در ایران منتشر شده باشند.
        اولویت با کتب تألیفی و یا دوزبانه به یکی از زبان‌های دیگر مانند انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه و ... و همچنین برگزیدگان در یکی از جوایز/ جشنواره‌های ملی و یا بین‌المللی است.

        از لحاظ زمان چاپ اولویت با کتبی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن مربوط به ۵ سال اخیر باشد.
         کتب ارسالی با درنظر گرفتن دیگر آثار ارزشمند حوزه‌های دیگر، از لحاظ اولویت‌بندی بهتر است در یکی از حوزه‌های موضوعی مانند ادبیات (شامل ادبیات داستانی، ادبیات پایداری و ...)، مذهبی، علمی، ایران شناسی، هنر (شامل هنرهای ایرانی ـ اسلامی و ...)، تاریخ، دفاع مقدس و ... به مؤسسه ارسال نکنند.

          با توجه به موارد مذکور، مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از ناشران تقاضامند است بر اساس اولویت‌بندی در میان کتاب‌ها و با توجه به شرایط و مقررات کتب نسبت به ارسال آنها در سایت اقدام کنند. کتب ارسالی عودت داده نمی‌شود و مؤسسه هیچگونه مسوولیتی درباره تاخیرهای احتمالی شرکت پست ندارد. به هرگونه درخواستی خارج از روال ثبت‌نام آنلاین و ناقص، بدون چکیده انگلیسی ۱۵۰ کلمه همراه با کتب و موارد مقرر در تفاهمنامه فیمابین، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

          نظر شما