شناسهٔ خبر: 33324 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«قشنگ و فرنگ» زندگی سپهری را روایت نمی‌کند/ بازی در نقش سهراب

علی قوی‌تن کارگردان سینمای ایران از بازی در نقش سهراب سپهری در فیلم «قشنگ و فرنگ» به کارگردانی وحید موسائیان خبرداد و عنوان کرد این فیلم قرار نیست به زندگی این شاعر و نقاش بپردازد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی قوی تن کارگردان سینما که فیلم سینمایی «آسمان آبی مادرم» را آماده نمایش دارد گفت: به زودی در فیلم سینمایی «قشنگ و فرنگ» به کارگردانی وحید موسائیان در نقش سهراب سپهری بازی می کنم.

وی در پاسخ به اینکه قرار بوده فیلمی با موضوع سهراب سپهری بسازد اما در فیلم یک کارگردان دیگر نقش این نقاش و شاعر را بر عهده گرفته است، توضیح داد: البته هنوز ساخت فیلم من با موضوع سهراب سپهری پا برجاست، اما «قشنگ و فرنگ» هم هیچ ربطی به زندگی سپهری نداشته و داستان این شاعر بزرگ معاصر را روایت نمی کند.

کارگردان فیلم «پرواز بادبادک ها» با اشاره به چگونگی حضور خود در این پروژه سینمایی بیان کرد: زمانی که وحید موسائیان کارگردان پروژه «قشنگ و فرنگ» از من برای حضور در این فیلم سینمایی و برای بازی در نقش سهراب سپهری دعوت کرد، تعجب کردم چون من مدت ها بود که به دنبال ساخت فیلمی درباره سهراب سپهری بودم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا بازی در این فیلم را نپذیرفته است، تاکید کرد: موسائیان بعد از توضیحاتی که درباره این فیلم به من داد، متوجه شدم که «قشنگ و فرنگ» به زندگی سهراب سپهری نمی پردازد، بلکه شخصیت اصلی داسته در یک شرایط ماورایی سهراب سپهری و چند تن از شاعران معاصر را می بیند.

قوی ‌تن درباره ساخت فیلمی بر اساس زندگی سهراب سپهری گفت: من با تشویق دوستداران سهراب و اهالی مطبوعات و بعضی از مسئولان فرهنگی پا به میدان گذاشتم تا بعد از انجام تحقیقات و پژوهش های لازم فیلمی درباره زندگی سهراب سپهری بسازم. هنوز یک سال از اقدام من برای تحقیق و ساخت فیلم زندگی سهراب سپهری نگذشته بود که مطبوعات اخباری مبنی بر دریافت پروانه ساخت فیلمی با موضوع زندگی سهراب سپهری توسط جلال فاطمی منتشر کردند، فیلمی که قرار بود به جشنواره سی و سوم برسد.

قوی‌تن گفت: دریافت پروانه ساخت از سوی جلال فاطمی سبب شد تا من روند کار و تحقیق روی پروژه خود را کند کنم تا در صورتی که فاطمی تمایل دارد فیلم خود را جلوی دوربین ببرد. در این میان بود که وحید موسائیان هم به من پیشنهاد داد تا در نقش سهراب سپهری در فیلم سینمایی «قشنگ و فرنگ» بازی کنم.

این کارگردان سینما ادامه داد: تا آنجا که می دانم قرار است در این فیلم شاعرانی چون جلال آل احمد، صادق هدایت، فروغ فرخزاد و تعدادی دیگر از شاعران معاصر ایران به تصویر کشیده شوند. البته نمی دانم چه کسانی قرار است در این نقش ها بازی کنند.

قوی تن در پایان تاکید کرد: امیدوارم فیلم زندگی سهراب سپهری با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه توسط من و چه توسط جلال فاطمی ساخته شود.

نظر شما