شناسهٔ خبر: 33338 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نمایش‌نامه نویسی» موضوع مجله نمایش ۱۸۹

تازه‌ترین شماره مجله تخصصی نمایش، با نگاه ویژه به «نمایش‌نامه‌نویسی در ایران» منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ در بخش گفت‌وگو ویژه این شماره گفتگویی با دکتر محمدرضا خاکی با عنوان «روی سخنم با شماست!!!» و گفت‌وگوی دیگری از نصرالله قادری با عنوان «خاک شو تا گل برویی رنگ‌رنگ» آمده است.

نگاه ویژه این شماره از نشریه، پیرامون نمایشنامه‌نویسی در ایران است که به این بهانه مقالاتی با عنوان «قصه‌پردازی در نمایشنامه‌های کودک و نوجوان» نوشته حسین فدایی حسین، «آخوندزاده، بنیان‌گذار نمایشنامه‌نویسی و نقد تئاتر در ایران» نوشته رضا دادویی و  «ادبیات نمایشی کودک و بازگشت اسطوره‌ها» نوشته منوچهر اکبرلو به چاپ رسیده است.

همچنینگفت‌و‌گوهای نگاه ویژه این شماره مجله نمایش، به گفت‌وگوهایی با علی ‌رضایی و حمید پورآذری اختصاص دارد و میزگردی با نگاه ویژه نمایشنامه‌نویسی در ایران (بخش دوم) با حضور دکتر قطب‌الدین صادقی، حسین پاکدل، غلامحسین دولت‌آبادی و آراز بارسقیان انجام‌گرفته است.

در فصل گستره تئا‌تر ایران، مجله نمایش به تئاتر «جزیره قشم» می‌پردازد که به همین منظور مطالبی ازجمله یک دهه تئاتر در قشم به همراه چند یادداشت از هنرمندان استان به چاپ رسیده است.

در بخش نقد، نمایش‌های «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری به قلم آراز بارسقیان و نمایش «فقط به خاطر من» به کارگردانی چیستا یثربی به قلم سعید محبی و همچنین نقد دراماتورژی نمایش «کدو قلقله زن» به کارگردانی جواد ذوالفقاری به قلم بهرام جلالی پور مورد نقد و بررسی قرارگرفته است.

و نگاهی ویژه گسترده تئاتر جهان به تئاتر «شیلی» با یادداشت‌ها و مقالاتی تئاتر شیلی مورد بررسی قرارگرفته است و در آخر نکوداشتی از بانو شهین علیزاد هنرمند فرهیخته منتشر شده است.

شماره ۱۸۹مجله نمایش، ویژه خرداد ۹۴، به مدیرمسئولی مهدی شفیعی و سردبیری نصرالله قادری در ۱۲۰صفحه و با بهای پنج هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه تئا‌تر چاپ و توزیع‌شده است.

نظر شما