شناسهٔ خبر: 33359 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ماجرای سه تندیس اسکار گمشده‌ای که نیم‌قرن پس از مرگ صاحبش پیدا شد

سه اسکار متعلق به «اوری کلی»، طراح لباس استرالیایی، که برای نیم قرن گم شده بود،در استودیوی وارنر پیدا و به زودی در ملبورن به نمایش درخواهد آمد.

خبرگزاری فارس: ماجرای سه تندیس اسکار گمشده‌ای که نیم‌قرن پس از مرگ صاحبش پیدا شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ «اورلی کلی»، طراح استرالیایی در جوانی به لس‌آنجلس مهاجرت کرد و طی سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۰ در کار خود به اوج موفقیت رسید و برنده سه جایزه اسکار شد از جمله این جوایز می‌توان به جایزه‌ای که در سال ۱۹۵۱ برای فیلم «یک آمریکایی در پاریس» به دست آورد، اشاره کرد.

او در سال ۱۹۶۴ درگذشت و به فراموشی سپرده شد تا آنکه سال گذشته «کاترین مارتین»، طراح لباس استرالیایی، برای فیلم «گتسبی بزرگ» برنده چهارمین جایزه اسکار خود شد، بار دیگر یاد و خاطره «اوری کلی» زنده شد. زیرا «مارتین» و «کلی» برای فیلم «یک آمریکایی در پاریس» به طور مشترک برنده جایزه اسکار شده بود.

ولی اینکه جوایز اسکار «اوری کلی» پس از مرگش چه شد، به صورت یک راز باقی ماند تا آنکه «گیلیان آرمسترانگ»، کارگردان آمریکایی، ساخت مستندی درباره زندگی «کلی» را آغاز کرد.

«آرمسترانگ» هنگام تحقیق درباره زنانی که او لباس‌هایشان را طراحی کرده بود، متوجه شد که سه تندیس اسکار متعلق به کلی در جعبه‌ای بی نام و نشان همراه با تعدادی طرح اولیه لباس و همچنین عکس‌هایی امضاء شده از ستاره‌های هالیوود در آرشیو استودیوی «برادران وارنر» در لس‌آنجلس قرار دارد.

«اوری کلی» در زمان مرگ خانواده و هیچ خویشاوندی نداشت بنابراین «آن وارنر»، همسر «جک وارنر»، رئیس استودیوی برادران وارنر» که مدتی طولانی با «کلی» آشنا بود، وسائل شخصی این طراح استرالیایی را جمع‌آوری در گوشه‌ای از استودیو قرار داد.

مستند زندگی «اوری کلی» به کارگردانی «آرمسترانگ» به پایان رسید و قرار شد این مستند پیش از آنکه اکران عمومی شود، در افتتاحیه جشنواره فیلم سیدنی به نمایش درآید.

اکنون نیز سه تندیس اسکار متعلق به این طراح استرالیایی به زودی به زادگاهش بازگردانده خواهد شد تا در نمایشگاهی که در ماه آگوست به منظور گرامیداشت «کلی» در ملبورن برگزار خواهد شد، به نمایش عموم گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما