شناسهٔ خبر: 33364 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت ۵۴ هزار پایان نامه/ بیشترین آمار برای دانشگاه آزاد تهران مرکز

در سال ۱۳۹۳، بیش از ۵۴ هزار پايان‌نامه در پايگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور به ثبت رسيد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ از ابتداي سال ۹۳ تا پايان آن، ۵۴ هزار و ۴۰۷ پايان نامه، در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در وب‌سايت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران به ثبت رسید که از این میزان ۴۲ هزار پایان‌نامه توسط دانشگاه‌ها تایید شده است.

در ميان پایان‌نامه‌های تایید شده توسط دانشگاه‌ها، بيش از ۳۸ هزار پايان‌نامه‌ مربوط به مقطع كارشناسي ارشد و مابقي در مقطع دكترا بوده است.

در اين بازه زماني، بیشترین پایان‌نامه‌‌های ثبت و تایید شده در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی با ۱۷ هزار و ۶۵۶ رکورد بوده و پس از آن به ترتیب گروه علوم پایه، علوم پزشکي، فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر قرار دارند.

در سال ۱۳۹۳، دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز، دانشگاه فردوسي مشهد، دانشگاه تربيت مدرس، دانشگاه علامه طباطبايي و دانشگاه تبريز به ترتيب بيشترين آمار را در بين دانشگاه‌هاي كشور در تایید پايان‌نامه به خود اختصاص داده‌اند.

از بهمن ماه سال ۱۳۸۷ کار ثبت پایان‌نامه در پایگاه ثبت پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي تحصيلات تكميلي آغاز شده و از آن زمان تاپایان سال ۹۳ بیش از ۲۰۶ هزار پایان‌نامه در این پایگاه به ثبت رسیده است.

برای جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی پژوهشگاه به نشانی ganj.irandoc.ac.ir در دسترس است.

نظر شما