شناسهٔ خبر: 33366 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولويت وزارت علوم در توسعه ديپلماسی علمی و ارتباطات بين المللی

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری در جمع دانشگاهيان مازندران گفت: توسعه ديپلماسی علمی و ارتباطات بين المللی از اولويت های كاری وزارت علوم است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دكتر مجتبی شريعتی نياسر با تاكيد برتقويت رشته های بين رشته ای خواستار تعريف شاخص های برنامه ۱۴۰۴ دانشگاه مازندران برای ده سال آينده به منظور حركت در مسير افق نقشه علمي كشور شد.

وی با اشاره به اين كه سال گذشته جمعيت دانشجويان خارجی سه برابر سال قبل از آن بوده است، گفت: پيش بينی می شود باتوجه به ديپلماسی برجسته علمی دولت، زمينه برای تعاملات بين المللی افزايش يابد.

معاون آموزشی وزارت علوم با اذعان به اين مطلب كه دانشگاه ها بايد آماده سازی كنند و زيرساخت هاي لازم را فراهم كرده و تماس ها و ارتباطات بين المللي را برقرار كنند، گفت: علت اينكه بيشترين تراكم جمعيت خارجی ها را افغاني ها و عراقی ها تشكيل مي دهند به خاطر محدوديت های بين المللی است كه اگر اين فشارها برطرف شود، قطعا از ساير كشورهای منطقه و حتي اروپايی هم جذب دانشجو خواهيم داشت.

وی به نامه ارسالی وزير علوم كشور ايتاليا درخصوص تحصيل تعدادی از دانشجويان ايتاليايی برای رشته های معماری و باستان شناسی در ايران اشاره كرد و تهيه بروشورهای معرفی دانشگاه به زبان انگليسی، فعال كردن سايت انگليسی دانشگاه، بازديد كارشناس روابط بين الملل دانشگاه از سايت‌های دانشگاه های كشورهای ديگر برای رصد دانشگاه های هم سطح و ايجاد ارتباط علمی را از راه های آماده سازی ساز و كار لازم برای جذب دانشجويان خارجی دانست.

نظر شما