شناسهٔ خبر: 33380 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی آثار «رومانتیک‌های آلمانی» با سخنرانی میثم سفید‌خوش

موسسه روزگار نو در ادامه برگزاری درس‌گفتار و متن‌خوانی آثار فلاسفه، متن‌خوانی آثار و اندیشه‌های «رومانتیک‌های آلمانی» را با سخنرانی دکتر میثم سفیدخوش، پژوهشگر فلسفه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حسین سمیعی، مدیر داخلی مؤسسه روزگار نو گفت: متن‌خوانی و سیری در آثار و اندیشه‌های «رومانتیک‌های آلمانی» با سخنرانی دکتر میثم سفیدخوش در این مؤسسه در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: در این متن‌خوانی آثاری از هامان، شیلر، گوته، هولدرین، شلگل و شیلینگ به‌عنوان رومانتیک‌های آلمانی باز‌خوانی می‌شود.

سمیعی افزود: در این درس‌گفتار، زمینه‌ها، مؤلفه‌ها و چهره‌های رومانتیک‌های آلمانی مورد بحث قرار می‌گیرد. در جلسات آتی نیز آثار هامان، «آزادی و دولت فرزانگی»، «نمایشنامه‌ها و سرود شادی»  اثر فریدریش شیلر، «رنج‌های ورتر جوان، بخش نخست فاوست»، «فاوست، دیوان شرقی غربی» اثر گوته و «گوشه‌نشین یونان» هولدرلین مورد بازخوانی قرار می‌گیرد.

مدیر داخلی مؤسسه روزگار نو، بررسی آثار شیلینگ و شلگل را دیگر مباحث این درس‌گفتار اعلام کرد که در جلسه‌های بعدی این درس‌گفتار بررسی می‌شود.

درس‌گفتار «سیری در آثار و اندیشه‌های «رومانتیک‌های آلمانی» روزهای یکشنبه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه در محل مؤسسه روزگار نو واقع در تهران، خيابان حافظ، بالاتر از تقاطع انقلاب، بن‌بست حيات پــلاک۱۲، طـبـقه دوم برگزار می‌شود.

نظر شما