شناسهٔ خبر: 33391 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی دستاوردهای فرهنگی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تهران

مدیر کل برنامه ریزی و همکاری های بین الملل دانشگاه تهران گفت: دستاوردهای فرهنگی و هنری دانشجویان غیر ایرانی در نمایشگاه جانبی پنجمین جشنواره بین الملل دانشگاه تهران معرفی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ عبدالمجید اسکندری اظهار کرد: در این نمایشگاه، دانشجویان بیش از ۴۵ کشور با همکاری سفارتخانه های متبوع خود به معرفی تاریخ، فرهنگ و تمدن کشورهای خود می پردازند.

مدیر کل برنامه ریزی و همکاری های بین الملل دانشگاه تهران ادامه داد: محور برنامه های ارایه شده در این نمایشگاه، فرهنگی و هنری است که با برگزاری نمایش، موسیقی و ارایه کارهای فرهنگی توسط خود دانشجویان برگزار می شود.

وی افزود: دانشجویان و اساتید غیر ایرانی و رایزنی های فرهنگی کشورهای خارجی در ایران در بیش از ۸۵ غرفه این نمایشگاه، محصولات فرهنگی از قبیل صنایع دستی، گردشگری، نقاشی، خوراکی و آشپزی های سنتی خود را معرفی می کنند.

اسکندری گفت: قرقیزستان، سوئد، ونزوئلا، ویتنام، گرجستان، تاجیکستان، لهستان، آلمان، هند، سوریه، سنگال، ژاپن، پاکستان و نیجریه از جمله کشورهایی هستند که توسط دانشجویان غیر ایرانی، فرهنگ و تمدن خود را به مدت سه روز در این نمایشگاه به نمایش می گذارند.

مدیر کل برنامه ریزی و همکاری های بین الملل دانشگاه تهران یادآور شد: هر ساله جشنواره روز بین الملل دانشگاه تهران در خردادماه و همزمان با سالروز تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی افزود: در این جشنواره دانشجویان و اساتید غیر ایرانی دانشگاه تهران به اجرای موسیقی، انجام کارها و نمایش های صحنه ای و خاطره گویی می پردازند.

اسکندری با بیان این که در این آیین از دانشجویان برتر و ممتاز غیر ایرانی تقدیر می شود گفت: دانشجویان، اساتید و کارشناسان اجرایی فعال در امور بین الملل نیز مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره ها را نشان دادن اهمیت کشورهای خارجی برای تحصیل در سایه امنیت و اعتبار دانشگاه تهران عنوان کرد و گفت: بیش از یکهزار دانشجوی غیر ایرانی در واحدهای مختلف دانشگاه تهران تحصیل می کنند. 

اسکندری افزود: در حال حاضر حدود ۴۰۰ دانشجو نیز در دوره های کوتاه مدت مرکز بین الملل آموزش زبان فارسی موسسه لغتنامه دهخدا وابسته به دانشگاه تهران مشغول به فراگیری زبان فارسی هستند.

پنجمین جشنواره روز بین الملل دانشگاه تهران با حضور سرپرست، اعضای هیات رییسه دانشگاه و یکی از مقامات کشوری روز سه شنبه ۱۲خردادماه ساعت ۱۵تا ۱۸در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می شود.

نظر شما