شناسهٔ خبر: 33395 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جیمز پترسون ناشر شد/ انتقاد از کاهش سرانه مطالعه در آمریکا

پترسون نویسنده‌ آمریکایی که در چند سال اخیر از او به نام نویسنده کتاب‌های پرفروش آمریکایی یاد می‌شود این روزها در حال راه‌اندازی نشری مخصوص کودکان و نوجوانان است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، پترسون تصمیم دارد هر سال ۱۲ تا ۱۵ اثر برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر کند که برخی از آنها از میان آثار پترسون و برخی از میان آثار نویسندگان دیگر انتخاب و منتشر می‌شود.

پترسون امیدوار است با انتشار این مجموعه آثار منابع مفیدی برای کودکان و نوجوانان، کتاب‌داران، کتابفروشان، والدین و معلمان  در مدت زمانی کوتاه فراهم آورد و کودکان آمریکایی را به خوانندگان مادام‌العمر کتاب مبدل کند. او به معلمان هشدار داد که بازدید از کتابخانه به جای بازدیدی از باغ‌وحش باید به عنوان اولین برنامه کلاسی دانش‌آموزان گنجانده شود.

نویسنده کتاب «من آلکس کراس هستم» امیدوار است با تاسیس نشر خود و انتشار سالانه ۸ تا ۱۲ اثر بتواند سرانه مطالعه در آمریکا را بهبود بخشد. این نویسنده که بارها از طریق سایت شخصی‌اش درباره کاهش سرانه مطالعه در ایالات متحده امریکا انتقاد کرده است از خانواده‌ها خواست تا او را در اجرای این طرح بزرگ همراهی کنند و از آنها خواست تا کودکان‌شان را به مطالعه کتاب عادت دهند.

پترسون به خبرنگار فوربس گفت: تلاش می‌کند تا بتواند کودکان و نوجوانان را از منافع این نشر که با نام جیمی پترسون فعالیتش را آغاز خواهد کرد بهره مند سازد. این نویسنده با اشاره به آمار رسمی مطالعه کودکان در ایالات متحده آمریکا افزود: در تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ از هزار کودک و نوجوان ۶ تا ۱۷ ساله انجام شد مشخص شد که تنها ۳۱ درصد از این افراد عادت به مطالعه کتاب به صورت روزانه دارند، این در حالی است که در سال ۲۰۱۰ در نظرسنجی مشابه ۳۷ درصد کودکان عادت به مطالعه روزانه کتاب داشتند و این نشان دهنده کاهش تمایل کودکان و نوجوانان به مطالعه است.

پترسون در خاتمه صحبت‌هایش گفت:  قصد دارد از درآمد حاصل از انتشاراتش طرح‌هایی مانند تامین کمک هزینه تحصیلی برای معلمان و اهدای کتاب به کودکانی که امکان دسترسی آسان به کتاب را ندارند اجرا کند.

جیمز پترسون نویسنده آمریکایی که آثار متعددی در ژانر وحشت به رشته تحریر در آورده در سال گذشته میلادی، ۲۰۱۴ با ۹۰ میلیون دلار افزایش سرمایه به عنوان ثروتمندترین نویسنده  جهان شناخته شد.  

نظر شما