شناسهٔ خبر: 33398 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لاله صبوری: از تلویزیون آزرده‌ام

لاله صبوری - بازیگر و نویسنده - در پاسخ به اینکه آیا قبول دارد تلویزیون این روزها به یک اتفاق نیاز دارد؟ گفت: مدت‌هاست بیننده تلویزیون نیستم و فیلم و سریال‌هایی هم که پخش می‌شود را خیلی تماشا نمی‌کنم چرا که خودم هم از تلویزیون آزرده‌ام.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ بازیگر سریال‌های «رستوران خانوادگی»، «این زمینی‌ها»، «کمربندها را ببندیم»، «شوخی کردم» و «معراجی‌ها» درباره اینکه چه راه حلی پیشنهاد می‌دهد تا تلویزیون زودتر از رکود پیش‌آمده دربیاید؟ بیان کرد: گاهی که تلویزیون تماشا می‌کنم کارهای به مراتب ضعیفی را می‌بینم و به نظرم فیلمنامه‌ها به قدری سُست و ضعیف شده‌اند که آدم دوست ندارد خیلی آنها را تماشا کند. با این اوضاع کیفیت تلویزیون روز به روز در حال پایین آمدن است که در چنین شرایطی همه اتفاقات وابسته به هم هستند. همین مساله کمبود بودجه سیستم تلویزیون را خسته‌کننده کرده است و دیگر انگیزه‌ای برای کار نمی‌ماند.

 

وی در ادامه همین بحث تصریح کرد: شرایط کار در تلویزیون به گونه‌ای شده که ابتدا باید دو چکمه فولادی پا کرد و سپس راه افتاد. از پروسه کاغذبازی گرفته تا تصویب طرح و پیدا کردن اسپانسر و خیلی مشکلات دیگر، کسانی هم در این راه برنده می‌شوند که قوی‌تر هستند. به نظرم سیستم تلویزیون دیگر سلامت قبل را ندارد که کارهایش را با همکاری حل کند. این در حالی است که همین مشکل آسیب‌های جدی به تلویزیون وارد می‌کند. در هر صورت امیدوارم این مشکلات به‌زودی در تلویزیون حل شود. یک دوره‌ای بود که مردم همه ماهواره تماشا می‌کردند و ماهواره دشمن تلویزیون شده بود اما الان دیگر کسی ماهواره هم خیلی تماشا نمی‌کند. ضمن اینکه تلویزیون خودمان هم دیگر جذابیت ندارد و کارها ضعیف شده است.

 

صبوری در ادامه صحبت‌هایش به رها شدن پروژه «سیگنال موجود است» اشاره کرد و گفت:‌ آخرین کاری که برای تلویزیون داشتم سریال «سیگنال موجود است» آقای مهدی مظلومی بود که بعد از چهار ماه کار در پروژه، معلوم نیست چه شد و چرا رها شد. در حال حاضر هشت ماه است که از تعطیلی این سریال گذشته و هنوز هم هیچ اتفاقی برایش نیفتاده است و همه ما طلب‌های سنگین از پروژه داریم. ناگفته نماند که سریال «سیگنال موجود است» کار خوبی بود و بازیگران خوبی را دور هم جمع کرده بود اما نمی‌دانم چه اتفاقی برایش افتاد. راستش بیشتر همین اتفاقات باعث آزردگی‌ام از تلویزیون و قهر با آن شده است.

 

او ادامه داد: مردم مرا بیرون می‌بینند و می‌گویند چرا کم کار می‌کنم. در حالی که خودم شخصا بازیگری هستم که اگر احساس کنم کاری آبرومند است حتما قبول می‌کنم اما اکثر اوقات پیشنهادها خیلی ضعیف بودند و من ترجیح دادم کار نکنم، به ویژه تله فیلم‌ها که اصلا آن‌ها را نمی‌پسندم. بعد از «سیگنال موجود است» دیگر پیشنهاد خوبی برای تلویزیون نداشتم.

 

صبوری در پایان درباره‌ی کتاب شعرش که به تازگی آن را به چاپ رسانده است گفت: اخیرا کتاب شعرم با عنوان «جاماندن» به نمایشگاه کتاب آمد و خدا را شکر استقبال خوبی هم از آن شد. این کتاب حدودا شامل 65 صفحه است که اکثر شعرهایش کوتاه همراه با مضمون عاشقانه است.

 

لاله صبوری در معراجی ها

نظر شما